خبرگزاری کار ایران

روزنامه الحیاة گزارش داد:

انتشار اطلاعاتی از کشتی‌های مورد حمله در آب‌های امارات متحده عربی

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۰۱۶

روزنامه «الحیاة» به اطلاعاتی دست یافته که نشان می¬دهد از ۴ کشتی که در آب¬های منطقه-ای امارات متحده عربی مورد حمله قرار گرفتند، دو کشتی با پرچم عرستان سعودی یک کشتی با پرچم امارات و یک کشتی دیگر نیز با پرچم نروژ بوده است.

به گزارش ایلنا، روزنامه الحیاة در گزارشی نوشت که اطلاعاتی درباره ملیت چهار کشتی مورد تعرض در آب‌های منطقه‌ای امارات متحده عربی وجود دارد دال بر اینکه از این میان، دو کشتی متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی با پرچم امارات و یک کشتی دیگر با پرچم نروژ بوده است.  

نام دو نفت‌کش وابسته به عربستان سعودی «المرزوقة» ‌و «أمجد» است، نام کشتی سوم که متعلق به امارات است، «میشل» و نام کشتی چهارم متعلق به نروژ «آندره ویکتوری» است. 

بنا به گفته «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان، یکی از دو نفتکش سعودی به سمت بندر «رأس تنورة» در شهر «الدمام» واقع در خلیج‌فارس برای بارگیری نفت در حرکت بود تا از آنجا به مقصد شرکت «آرامکو» در ایالات متحده حرکت کند.

مقام‌های شیخ‌نشین «الفجیره» نیز تأکید کردند که فعالیت در این بندر روال عادی دارد و حرکت عبور و مرور کشتی‌ها در بندر الفجیره کاملا عادی و طبیعی است. 

 کشورهای عربی و سایر کشورهای جهان حادثه حمله به چهار کشتی مذکور را محکوم کرده و خواستار انجام اقدامات لازم برای توقف جنایت‌ها علیه ناوگان دریایی شدند.

وزارت خارجه امارات روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که چهار کشتی تجاری غیر نظامی از چند ملیت در آب‌های منطقه‌ای این کشور در دریای عمان واقع در ساحل شرقی بندر «الفجیره» مورد «عملیات خرابکارانه» قرار گرفتند.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان ذی‌ربط تمام اقدامات لازم را انجام داده و تحقیقات درباره شرایط حادثه با همکاری گروه‌های داخلی و بین‌المللی در جریان است و به محض پایان عملیات تحقیق، نتایج آن اعلام خواهد شد. 

در این بیانیه تأکید شده است که این عملیات خرابکارانه هیچ خسارت یا تلفات جانی نداشته و نشانه‌ای دال بر نفوذ مواد زیانبار و یا سوختی از این کشتی‌ها به داخل آب دریا وجود ندارد.

امارات تأکید کرد که روند فعالیت در بندر الفجیره کاملا عادی است و متوقف نشده و شایعه‌هایی که از وقوع حادثه در داخل بندر صحبت می‌کنند،‌ کاملا بی پایه و اساس است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز