خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان رامشیر تاکید کرد:

لزوم ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در رامشیر

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۹۳

اولین جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی با هدف پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اولین جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی باهدف پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق به ریاست سید مجید حسینی نژاد فرماندار شهرستان رامشیر و با حضور جرفی فرمانده یگاه حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، دادستان رامشیر، مسئولین ادارات رامشیر و کارشناس HSE نفت و گاز مارون در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

سید مجید حسینی نژاد فرماندار رامشیر در این جلسه اظهار داشت: برای حفظ عرصه های ملی و منابع طبیعی وجود فرهنگ عمومی و اراده همگانی امری لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: زمانی که حفظ منابع طبیعی در میان اقشار مختلف جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، همگان خود را در برابر صیانت از این نعمت های خدادادی مسئول می دانند.

فرماندار رامشیر با بیان اینکه با ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در میان عموم جامعه و پذیرش این مسئولیت از سوی اقشار مختلف، نسل های آینده کشور را از برکات منابع طبیعی بهره مند خواهند کرد، افزود: دستگاه های اجرایی نقش خطیری در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه بر عهده دارند و باید با برنامه ریزی دقیق زمینه های این فرهنگ سازی را در سطح جامعه و در بین اقشار مختلف مردم فراهم کنند.

حسینی نژاد در ادامه به مستعد بودن با شهرستان رامشیر در حوزه منابع طبیعی ولزوم برنامه ریزی مناسب برای آن اشاره کرد وگفت: طرح جامع حوضه آبخیز  به منظور بهبود معیشت روستاییان و کیفیت زندگی آنها به شکل پایلوت اجرایی شود.

وی تصریح کرد: صرف توجه به حفظ منابع طبیعی در روستاها امکان‌پذیر نیست و طرح جامع آبخیز به منظور بهبود کیفیت زندگی مردم و حفظ آب و خاک و همچنین پوشش گیاهی با مشارکت روستاییان قابل انجام است.

اهم مصوبات این جلسه به شرح ذیل می باشد:

  • کلیه دهیاری های شهرستان رامشیر موظف به خرید کپسول آتش نشانی و لوازم اطفاء وحریق جهت پیشگیری وآمادگی ومقابله با حوادث احتمالی می باشند.
  • مقرر گردید به ساخت و سازهای چند طبقه در شهرستان در سطح شهر و ضعف مفرط امکانات آتش نشانی شهرداری رامشیر،  در اسرع وقت دفترفنی آن را به اداره کل امور شهری و شوراها استانداری گزارش و انعکاس دهد.
  • جهت حفاظت از سایر  عرصه های منابع طبیعی و همچنین تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، اداره منابع طبیعی آبخیزداری در شهرستان رامشیر مستقر گردد.
  • یگان حفاظت منابع طبیعی  و آبخیزداری اداره کل تا مرحله استقرار اداره  نسبت به راه اندازی کانکس جهت حفاظت و صیانت عرصه ها و اراضی اقدام نماید.
  • شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و آغاجاری به منظور برگزاری  دوره های آموزشی جهت آگاه سازی روستاهای مجاور تاسیسات و خطوط لوله، دوره های آموزشی با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان برگزار گردد.
  • مدیریت بهربرداری از سد و شبکه شهدای رامشیر جهت جلوگیری از آتش سوزی پوشش گیاهی کانال کنترل  سیلاب نسبت به مرطوب نگهداشتن کانال مذکور اقدام نماید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز