خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد:

8 تصفیه خانه فاضلاب استان در مراحل ساخت و ارتقا هستند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۴۶

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان، از ساخت 5 تصفیه خانه و ارتقاء 3 تصفیه خانه فاضلاب دیگر در سطح استان خبر داد و گفت: هدف از این طرحها، رشد سطح اقتصادی و اجتماعی در استان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی اظهار کرد: در حال حاضر تصفیه خانه های شهرهای سنندج، سقز و مریوان با هدف افزایش توان کمی و سطح کیفی در دست ارتقاء قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۵ تصفیه خانه در شهرهای دیواندره، دهگلان، و کامیاران در دست ساخت است، افزود: کار ساخت دو تصفیه خانه فاضلاب شهرهای بیجار و یاسوکند نیز روبه اتمام است و آماده افتتاح هستند. 

محمدی، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب خاک و هوا، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی، جلوگیری از آلوذگی سفره آبهای زیرزمینی، جلوگیری از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و بهبود مسائل زیباشناختی سطح شهر، از جمله اهداف این طرحها در حوزه اجتماعی هستند.

مدیرعامل آبفا کردستان، همچنین اثرات اجرای طرح تصفیه خانه های فاضلاب، افزایش رفاه عمومی و سطح زندگی، تبدیل هزینه های سنگین درمان به هزینه های اندک پیشگیری، تزریق پساب به آبخوان های اطراف برای تغذیه سفره آبهای زیرزمینی، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چرخه چندبار مصرف و سازنده، درآمدزایی و ایجاد اشتغال و ایجاد زمینه توسعه آینده شهر را از دیگر اهداف این طرحها در حوزه اقتصادی برشمرد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۶ تصفیه‌‌ خانه فاضلاب در شهرهای مختلف استان فعال است و ۷۰ درصد فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه می‌کنند که آب تصفیه شده این واحدها برای مصارف آبیاری فضای سبز، صنایع و دیگر امور مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز