خبرگزاری کار ایران

یدیعوت احارنوت:

هزاران اسرائیلی از اختلالات روانی ناشی از جنگ غزه رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۰۷

گزارشی که توسط مرکز کمک به افراد آسیب دیده در اسرائیل منتشر شد، نشان می‌دهد که در طول روزهای حمله اسرائیل ، دست کم هزار نفر به دلیل وحشت‌زده شدن به این مرکز مراجعه کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸،‌ بر اساس گزارش مرکز کمک به افراد آسیب‌دیده در اسرائیل، خلال روزهای حمله رژیم صهیونیستی به غزه دست کم هزار نفر وحشت‌زده به این مرکز مراجعه کردند. 

بر اساس این گزارش که روزنامه «یدیعوت احارنوت» امروز- یکشنبه- آن را منتشر کرد، مرکز مذکور ‌در سال گذشته میلادی بیش از چهار هزار نفر جدید را پذیرش کرده است که از اختلالات روانی رنج می‌بردند و این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته بود. لازم به ذکر است که یک چهارم مراجعه کنندگان پسران و دختران ساکنان جنوب سرزمین‌های اشغالی هستند. 

این روزنامه افزود: «در طول سال‌های گذشته یعنی از زمان حمله گسترده به غزه در سال ۲۰۱۴ تعداد ساکنان خط مقابله با نوار غزه به تدریج افزایش یافت. این افزایش به دنبال تشدید تنش‌ها و دوره‌های جنگ در مقایسه با سال گذشته از ۷۸۰ مراجعه کننده در سال ۲۰۱۷ تا ۱۳۰۰ در سال ۲۰۱۸ مراجعه کننده رسیده است». 

برآوردها حاکی از آن است که به دنبال حمله اخیر در هفته گذشته،‌ تعداد مراجعه‌کنندگان به مرکز حمایت از بیماران روحی و یا اختلالات روانی افزایش یافته است. 

این مرکز تأکید کرد که دوره‌های مکرر جنگ اسرائیل که با آنها با شلیک بالن‌های آتش زا و راهپیمائی‌های روز بازگشت مقابله می‌شود، موجب افزایش چشمگیر تعداد شهرک نشینان صهیونیست در مراجعه به این مرکز شده است. 

داده‌های آماری مرکز حمایت از بیماران روحی اسرائیل حاکی از آن است که ۴۵ درصد مراجعه کنندگان از تمام نقاط سرزمین‌های اشغالی سربازان بین ۲۱ تا ۳۴ ساله هستند و ده درصد آنان آسیب دیدگان از جنگ مزمن هستند. همچنین ۶۵ درصد مراجعه کنندگان از مناطق جنوبی ، ۱۲ درصد از مناطق مرکزی،‌ هشت  درصد از ساکنان قدس و پنج درصد از ساکنان شهرک‌های کرانه باختری هستند.

این مرکز اعلام کرد که از سال ۱۹۹۸ میلادی به بیش از ۳۰۰ هزار سرباز و مبتلا به آسیب روحی جنگی و نیز غیر نظامیان صهیونیست کمک‌های روانی ارائه داده است. 

یدیعوت احارنوت به نقل از مدیریت کل این مرکز اعلام کرد که باید با شجاعت در این موضوع دقت نظر شود و این پدیده که همه نسل‌ها در سایه یک تهدید امنیتی همیشگی زندگی می‌کنند، ‌مورد بررسی قرار گیرد. وی تأکید کرد که عبارت «حالت اضطراری» به بخشی جدایی‌ناپذیر زندگی عادی تبدیل شده و افزایش قابل ملاحظه تعداد مراجعه‌کنندگان به این مرکز حالت روحی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را بازتاب می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز