خبرگزاری کار ایران

کاهش شاخص بورس‌های آمریکا در پی افزایش تعرفه‌ها علیه چین

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۴۵۴

پس از عدم رسیدن چین و آمریکا به نتیجه مشترک در مورد تعیین نرخ تعرفه‌ها، بورس‌های آمریکا و آسیا با نوسانات زیادی مواجه بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بورس‌های آمریکا پس از اعلام خبر افزایش تعرفه‌ها و عدم توافق بین این کشور و چین شاهد کاهش شاخص‌ها بودند در حالی که بورس‌های آسیایی با  رشد شاخص‌ها روبه‌رو بودند.

شاخص «اس اند پی» پس از افزایش ناگهانی تعرفه‌ها با کاهش شش دهم درصدی رو‌به‌رو بود.

شاخص سهام در بورس ژاپن نیز در صبح امروز‌‌ -جمعه- شاهد یک درصد کاهش بود. سهام بازارهای چین نیز ابتدای امروز ابتدا با کاهش روبه‌رو بود ولی پس از آن با افزایش یک و ۹ دهم درصدی در بورس مشترک شانگهای روبه‌رو شد.

سهام «ام اس سی آی» نیز با افزایش سه دهم درصدی در شرق دور و خارج از ژاپن مواجه بود. بورس‌های اروپایی نیز پنج تا شش دهم درصد در روز پنجشنبه پیش از توئیت ترامپ مبنی بر دریافت به گفته وی نامه‌ای «زیبا» از طرف« شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین با افزایش رو‌به‌رو بود.

 

 

کاهش شاخص بورس‌های آمریکا در پی افزایش تعرفه‌ها علیه چین

 

در هفته ای که گذشت بیشتر بورس‌های دنیا روند نزولی داشتند به طوری که «اس اند پی» با کاهش سه درصدی و بورس شانگهای با کاهش شش و سه دهم درصدی و «نیکی» با کاهش چهار و نیم درصدی و «ام اس سی آی» آسیایی با کاهش چهار و سه دهم درصدی همراه بوده است.

کارشناسان «لومبورد اودیه» در یادداشتی نوشته‌اند: « درصورت افزایش تنش‌ها بین دو کشور شاهد واکنش بازار خواهیم بود. رشد ۱۵ درصدی اصلاحیه‌های بورس و فرابورس چین و کاهش پنج تا هفت درصدی بورس‌های جهانی محتمل است».

کره شمالی در روز سه‌شنبه موشک‌های آزمایشی کوتاه‌برد شلیک کرد و همینطور آمریکا در اقدامی متقابل کشتی باری کره شمالی را مصادره کرده است.

بازدهی خزانه‌داری آمریکا در ۱۰ سال گذشته بر اساس آماری که در مارس امسال منتشر شد، از بیشترین کاهش خود و رسیدن به مقدار دو و چهار دهم درصدی خبر می‌دهد.

در بازار، ین ژاپن افزایش ارزش داشت و همینطور دلار در برابر یورو به مقدار یک دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت نفت نیز به روند افزایشی خود پس از پاسخ ترامپ به نامه رئیس جمهور چین پایان داد.

نفت برنت نیز با یک دهم درصد کاهش به رقم ۷۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. همینطور نفت وست تگزاس اینترمدیت با کاهش یک دهم درصدی به میزان ۶۱ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

طلا نیز با افزایش دو دهم درصدی و رسیدن به مقدار یک هزار و ۲۸۶ دلار به ازای هر اونس معامله شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز