خبرگزاری کار ایران

اوربو، داور جنجالی بازی چلسی – بارسلونا:

افشاگری بزرگ؛ احمق‌ترین آدم در دنیای فوتبال شدم!

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۲۹۶

تام هنینگ اوربو درباره دیدار چلسی و بارسلونا که قضاوتش به عهده او بود صحبت کرده است. او داور یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان بود که یک دهه پیش، بین چلسی و بارسلونا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بارسلونا توانست با تساوی یک بر یک در خانه چلسی، با گل زده بیشتر در خانه حریف صعود کند. آندرس اینیستا در دقایق پایانی این بازی گل تساوی را زد و بارسلونا را به دور بعد رساند اما این دیدار بیش از هر چیزی یادآور قضاوت اوربو خواهد بود.

این داور نروژی در استمفوردبریج چهار پنالتی را برای چلسی نگرفت و یک بازیکن بارسلونا را هم اخراج نکرد. قضاوت او همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

او در مصاحبه‌ای با نشریه «پاننکا»، 10 سال پس از آن شب، گفته که به یاد می‌آورد چطور پلیس باید او و تیم داوری را همراهی می‌کرد تا آنها انگلیس را ترک کنند. او همچنین گفت که کاش VAR در آن هنگام وجود داشت.

اوربو می‌گوید: «کاش می‌توانستم از کمک VAR در آن روز استفاده کنم. پس از نیمه اول، دستیارانم و من حس کردیم که کنترل بازی را در دست داریم اما در پایان مسابقه این حس را نداشتم. زمانی که به سمت رختکن رفتم به خودم گفتم: خیلی خب تام هنینگ، این بهترین شب تو نبوده است.»

چندین اشتباه او منجر شد که در پایان بازی، تنش بالا بگیرد. بازیکنان چلسی دور داور حلقه زدند و دیدیه دروگبا، مهاجم چلسی به سمت دوربین‌ها فریاد زد و گفت: «این بازی رسوایی بود، یک رسوایی لعنتی!»

چلسی با گل میشل اسین در دقایق ابتدایی پیش افتاد. او از فاصله‌ای دور دروازه ویکتور والدس را باز کرد اما پس از آن بود که جنجال آغاز شد و اوربو کنترل بازی را از دست داد.

فلوران مالودا در یک صحنه در داخل محوطه جریمه با خطای دنی آلوز متوقف شد اما داور خطا را بیرون محوطه گرفت.

سپس اریک آبیدال، بازیکن بارسلونا دروگبا را در محوطه جریمه سرنگون کرد و داور باز هم پنالتی نگرفت. اگر او پنالتی می‌گرفت، باید آبیدال را هم از بازی اخراج می‌کرد.

بعدتر آبیدال به دلیل خطای نصفه و نیمه‌ای که روی نیکولا آنلکا انجام داد، اخراج شد. پس از آن، دو بار توپ به دستان بازیکنان بارسلونا در محوطه جریمه برخورد کرد. ابتدا آنلکا تلاش کرد که توپ را از جرارد پیکه عبور بدهد که پیکه با دست توپ را زد و دفعه دوم، پس از گل تساوی اینیستا، ضربه میشاییل بالاک داشت وارد دروازه می‌شد که با دست ساموئل اتوئو برخورد کرد و گل نشد.

اوربو می‌گوید که پس از ماجرای بالاک، به خودش گفته که آرامشش را حفظ کند اما نتوانسته این کار را انجام دهد: «باید بگویم که از درون داشتم می‌جوشیدم. در رختکن بود که فهمیدم همه چیز چقدر جنجالی بوده است. در فاصله دو ساعت، از یک داور نسبتا محترم تبدیل به بزرگترین احمق دنیای فوتبال شده بودم.»

گاس هیدینک، مربی چلسی هم بسیار عصبانی بود و گفت که اوربو بدترین قضاوتی را داشته که او تاکنون دیده است اما این خشم تنها متعلق به هیدینک نبود.

طرفداران چلسی هم حس عمیقی از بی‌عدالتی داشتند. در هر حال، این خشم آنها باعث شد که اوربو کار سختی برای رسیدن به فرودگاه در پیش داشته باشد. به او توهین‌های بسیاری شد و او را به مرگ هم تهدید کردند او می‌گوید: «ما با اسکورت پلیس همراه بودیم تا اینکه به هواپیما رسیدیم و توانستیم به خانه برگردیم. تهدیدهای مرگ بیشتر به این دلیل بود که آنها نتوانسته بودند بازی را ببرند و از عملکرد من ناامید شده بودند، نه اینکه واقعا بخواهند من و خانواده‌ام را بکشند.»

عملکرد او تاثیر بسیاری روی دوران قضاوت این داور نروژی گذاشت. او نتوانست راهی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شود و یوفا هم مانع مصاحبه او شد.

او می‌گوید: «من به جام جهانی نرفتم. من و تیمم می‌دانستیم که اگر در استمفوردبریج کارمان را خوب انجام می‌دادیم، فرصت خوبی برای رسیدن به جام جهانی داشتیم اما در نهایت به جام جهانی نرسیدیم و به نظرم طبیعی بود که فرصت حضور در این مسابقات را از دست دادیم.

یوفا هم ابتدا می‌خواست پرونده این بازی بسته شود. آنها نمی‌خواستند در رسانه‌ها حرفی زده شود که مشکل را تشدید کند. خیلی خوب می‌شد اگر می‌توانستم آنچه که حس می‌کردم را به صورت علنی بیان کنم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز