خبرگزاری کار ایران

درخشش فوق‌العاده ستاری گابنی در لباس آرسنال؛

اگر اوبا نبود؛ آرسنال در مسیر سقوط

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۵۶۲

آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال برای اینکه پیر امریک اوبامیانگ را برای ترک دورتموند و پیوستن به توپچی‌ها متقاعد کند، تلاش زیادی کرد و در نهایت توانست او را در ماه ژانویه سال 2018 به شمال لندن ببرد، خریدی که جانشین این مرد فرانسوی، اونای امری الان قدرش را می‌داند.

به گزارش ایلنا، خرید یک مهاجم 28 ساله در ازای 56 میلیون پوند، قطعاً چیزی نبود که ونگر قلباً به آن رضایت داشته باشد. او همیشه ترجیح می‌داد بازیکنی جوان اما بااستعداد را جذب کند و او را پرورش دهد. علاوه بر این، نگرانی‌هایی که درباره رویکرد مهاجم وقت بوروسیا دورتموند وجود داشت هم ونگر را مضطرب می‌کرد.

گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اوبامیانگ از شرکت در برخی جلسات تمرینی دورتموند خودداری می‌کند و اهل برگزاری میهمانی‌های شبانه و خوش‌گذرانی است. همین واقعیت‌ها کافی بود که ونگر نخواهد او را بخرد اما پیرمرد فرانسوی در نهایت توسط مسوول استعدادیابی وقت باشگاه آرسنال، اسون میسلینتات - کسی که در دورتموند کار کرده بود و اوبامیانگ را می‌شناخت - قانع شد این ستاره گابنی دقیقاً همان مهره‌ای است که برای احیای خط حمله در حال افت تیمش نیاز دارد.

در نهایت ونگر رضایت داد و اوبامیانگ به آخرین خرید سرمربی فرانسوی سابق آرسنال تبدیل شد. از آن زمان تا الان همان بازیکن 36 گل زده است و حالا همه از خودشان می‌پرسند که اگر او نبود آرسنال چه وضعیتی داشت. پنالتی او در تساوی ناامید‌کننده مقابل برایتون، بیستمین گل او در فصل جاری لیگ برتر انگلیس بود و حالا او دو گل دیگر می‌خواهد تا به محمد صلاح پیشتاز کورس کسب جایزه کفش طلای جزیره برسد و این در حالی است که تنها یک هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده است. 26 گل او و 10 گلش در 14 بازی آخر فصل گذشته، تأثیرگذاری‌اش بر عملکرد آرسنال در دوران پس از ونگر را ثابت می‌کند.

با وجود این گل‌ها، امیدهای آرسنال برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا با تساوی‌اش مقابل برایتون بر باد رفت. این تیم اما هنوز این شانس را دارد که با فتح لیگ اروپا از راه فرعی به لیگ قهرمانان برسد. توپچی‌ها در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا والنسیا را 3 بر یک شکست داده‌اند و شانس‌شان برای فینالیست شدن زیاد است. اوبامیانگ اما علاوه بر جام تیمی، یک جام فردی هم مدنظر دارد و آن کفش طلای انگلیس است.

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز