خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات ستاد جذب متخصصان و اعزام به خارج جانبازان در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۷۲

مدیرکل درمان و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات ستاد جذب متخصصین و اعزام به خارج جانبازان در سال ۱۳۹۷ پرداخت.

به گزارش ایلنا، امیر کریمی در خصوص عملکرد ستاد جذب متخصصین بنیاد گفت: در سال گذشته «پروفسور حسین مهدیان» جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات از کشور آلمان طی ۳ نوبت حضور در کشورمان ۶۱۰ مورد ویزیت، ۴۷ عمل جراحی و ۱۲۴ مورد بلوک عصبی را برای جانبازان عزیز انجام داد. «پروفسور جیام پائولو جینی» فوق تخصص شبکیه چشم از کشور انگلستان با حضور در ایران ۸۳ مورد ویزیت و یک عمل جراحی را انجام داد. «پروفسور مهاجر» جراح و متخصص مغز و اعصاب و درد از کشور آلمان و تیم پزشکی همراه، طی ۳ نوبت حضور به انجام ۲۳۶ مورد ویزیت، ۱۶ مورد جراحی و نصب استیمولاتور داخلی و ۳۲ بلوک عصبی برای جانبازان پرداخت.

کریمی ادامه داد: «پروفسور والتر اشتومر» جراح و متخصص مغز و اعصاب و صرع از آلمان و تیم پزشکی همراه، طی ۲ نوبت ۴۵ مورد ویزیت و ۱۴ عمل جراحی را برای جانبازان انجام داد. «پروفسور اشتانسل» فوق تخصص جراحی ریه از آلمان نیز با حضور در کشورمان ۵۰ مورد ویزیت و ۲۰ برونکوسکوپی را برای جانبازان انجام داد. همچنین «پروفسور کیامنش» جراح کبد از کشور فرانسه به انجام ۱۰ مورد ویزیت و ۳ عمل جراحی پرداخت. ۱۲ مورد ویزیت و ۲ مورد عمل جراحی نیز توسط «پروفسور قوامی» فوق تخصص جراح گوارش از سوییس انجام شد.

مدیرکل درمان و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به کلینیک‌های چند تخصصی، گفت: کلینیک‌های چند تخصصی در راستای تکمیل چرخه درمان ایثارگران خصوصاً جانبازان کاندید اعزام به خارج و برای آماده کردن بستر دعوت منظم و مداوم از متخصصان خارجی در سال ۱۳۹۷ با حضور متخصصان معتبر داخلی و همکاری متخصصان خارجی به‌طور منظم تشکیل شده است که یکی از آن‌ها کلینیک چند تخصصی دردهای مزمن با حضور هم‌زمان متخصصان جراح مغز و اعصاب، داخلی، روان‌پزشکی، طب سنتی، توان‌بخشی، ارتوپدی، بیهوشی و روانشناسی است. این کلینیک با کلینیک درد فرایبورگ آلمان تحت‌نظر پروفسور مهاجر در ارتباط است و تاکنون جلسات کلینیک درد برای ۵۲۰ نفر برگزار شده و پرونده ۵۶۵ نفر از جانبازان نیز در آن تحت بررسی قرار گرفته است.

کریمی افزود: کلینیک چند تخصصی سلامت خانواده و نازایی نیز شامل متخصصان زنان و زایمان، اورولوژی، روانشناسی، داخلی غدد و داخلی اعصاب است که جلسات برگزار شده در آن در طول سال گذشته ۶۷ مورد و پرونده‌های بررسی شده جانبازان نیز ۱۵۵ مورد بوده است. کلینیک چند تخصصی تشنج با همکاری متخصصان داخلی اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روان‌پزشک، روانشناس، متخصصان قلب و تغذیه راه‌اندازی شده است و ارتباط تنگاتنگی با مرکز درمان تشنج هانوفر آلمان تحت‌نظر «پروفسور اشتومر» دارد و همکاری مستمر «پروفسور گرجی» نیز باعث پیشرفت چشمگیر درمان و کنترل بیماران با تشنج‌های مقاوم به درمان شده است. در این کلینیک نیز طی سال گذشته ۵۸ جلسه برگزار شده و ۱۳۵ پرونده مربوط به جانبازان مورد بررسی قرار گرفته است. کلینیک تخصصی ستون فقرات نیز در سال گذشته ۱۷ جلسه را برگزار کرده و ۷۳۰ پرونده در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های کلی معاونت بهداشت و درمان در جهت جذب متخصصان خارجی و انتقال تکنولوژی در سال ۱۳۹۷ تعداد زیادی از ایثارگران معزز در ایران توسط متخصصان خارجی و تیم پزشکی ایرانی تحت درمان قرار گرفتند و این کار حدود ۸۵ درصد صرفه‌جویی ارزی و ریالی را به همراه داشت.

مدیرکل درمان و توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ جلسه شورای عالی اعزام به خارج بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است، گفت: در این جلسات ۱۵۶ پرونده مربوط به جانبازان عزیزی که بر اساس نظر پزشک یا پزشکان معالج کاندید اعزام به خارج بودند مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً با اعزام ۱۰ نفر از این عزیزان و ۹ نفر به‌عنوان همراه موافقت و کار اعزام آن‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: پرونده‌های کاندید اعزام به خارج در شوراهای تخصصی مختلفی از جمله شورای ریه، شورای اورولوژی، شورای داخلی و جراحی مغز و اعصاب، شورای ارتوپدی، شورای چشم، شورای داخلی، جراحی و گوارش، شورای گوش، حلق و بینی، شورای ترمیمی و شورای خون مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز