خبرگزاری کار ایران

در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات با استاندار گیلان عنوان شد:

عملکرد تخصصی و بی‌طرفانه دیوان محاسبات نباید مخدوش شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۴۵۹

استاندار گیلان با بیان اینکه در گزارش های مربوط به انحرافات و تفریغ بودجه نمی‌توان جناحی و سیاسی عمل کرد، افزود: افکار عمومی قضاوت و کار دیوان محاسبات را قبول دارند و می‌پذیرند و تخصصی بودن و بی‌طرفانه بودن کار این نهاد نباید مخدوش شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جریان دیدار مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات گیلان بیان کرد: دیوان محاسبات کمک کننده به مسائل اجرایی استان است تا کارها بهتر و قانونمندتر جلو برود.

وی با بیان اینکه از طریق دیوان محاسبات کارها آسان تر و قطعاً قانون‌مندتر انجام می پذیرد اظهار داشت: باید دامنه پوشش نظارت‌ها و مراقبت‌ها را از نظر کیفی زیاد کنیم تا به شیوه تصمیم‌گیری کمک کند و کارها موثرتر انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از ظرفیت دیوان محاسبات نباید تنها در نظارت استفاده کرد، اظهار داشت: با نظارت دیوان محاسبات و بقیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی می‌توان در مجموع رفتاها و فرآیندها را اصلاح کنیم و آمار تخلفات را شدیداً کاهش دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای اصلاح رفتارهای اداری کارهایی را به در قالب بخشنامه‌هایی مثل تشریفات‌زدایی، ساماندهی‌ مأموریت‌ها،سفر مدیران کل، تداخل جلسات و ... در دستور کار قرار داده‌ایم.

 سالاری افزود: استانداری گیلان انضباط اقتصادی و مالی را در حوزه‌های مختلف به صورت اجرایی در پیش گرفته و سرلوحه کارهایمان قرار داده‌ایم تا رفتارهای اداری‌ منضبط‌تر شود.

وی با بیان اینکه جلساتی برای بهره‌گیری از ظرفیت قانون بودجه را در ستاد استانداری گیلان تشکیل داده‌ایم اظهار داشت: مسائل قانون بودجه هر سال پیچیده‌تر و ظرفیت‌های آن متنوع‌تر می‌شود و نوع اعتبارات متعدد شده است و  مواردی وجود دارد که ممکن است مستقیماً مالی نباشد ولی عایدات مالی داشته باشد که با مشارکت دیوان، بسیاری از ظرفیت‌های دیگر قابل استفاده شده و عایدات آن به استان خواهد رسید.

استاندار گیلان تصریح کرد: رابطه نظارت و اجرا در کشور ضعیف شده و بعضا ورودی های غیرتخصصی نظارتی بر دستگاه‌ها، موجب محافظه‌کاری و احتیاط بیش از اندازه شده است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته هر چه نظارت‌ها شدیدتر شد میزان تخلفات بیشتر شده اظهار داشت: کار دیوان محاسابات متفاوت است و مربوط به هزینه‌کرد کشور است که حرفه‌ای و کارشناسانه ورود می‌کند.

 سالاری با بیان اینکه در گزارشات مربوط به انحرافات و تفریغ بودجه نمی‌توان جناحی و سیاسی عمل کرد، افزود: افکار عمومی قضاوت و کار دیوان محاسبات را قبول دارند و می‌پذیرند و تخصصی بودن و بی‌طرفانه بودن کار این نهاد نباید مخدوش شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز