خبرگزاری کار ایران

عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ و آغاز بحران در روند قضائی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۱۸

دادستان کل نیویورک از وزارت خزانه‌داری و خدمات مالیاتی آمریکا به دلیل عدم پاسخ به درخواست ارائه اظهارنامه مالیاتی رئیس‌جمهوری این کشور شکایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دادستان کل نیویورک علیه وزارت خزانه داری و اداره خدمات مالی آمریکا به دلیل عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور اقامه شکایت قضائی کرد.

این اقدام دادستان کل در چارچوب شکایت دو دادستان کل ایالت‌های نیویورک و نیوجرسی درباره موضوعات مرتبط با اظهارات مالیاتی ترامپ صورت گرفته است.

این تحرک قضائی همزمان با پایان مهلتی است که کنگره برای ارائه اظهارنامه مالیاتی ترامپ به وزارت خزانه‌داری داده بود اما این وزارتخانه به‌رغم پایان مهلت تعیین شده اعلام کرد که چنین گزارشی را به کنگره ارائه نخواهد کرد.  

از سوی دیگر،‌ «جرولد نادلر» رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا از اقدامات قانونی برای توجیه اتهام علیه «ویلیام بار» وزیر دادگستری به دلیل تحقیر و بی‌احترامی به کنگره  خبر داد، چرا که بار در مهلت تعیین شده نسخه کامل گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیق در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را ارائه نداده است. 

نادلر عدم فرمانبرداری بار را به مثابه مسدود کردن قدرت های قانون اساسی، نظارتی و قانونگذاری اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا برشمرد.  

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز