خبرگزاری کار ایران

ادامه انتقادات کارگران کشتی‌های لایروب بندرعباس/ آیا مزایا حذف شده است؟!

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۶۰۴

کارگران لایروب نگین سبز خاورمیانه در نامه‌ای خطاب به مقامات مسئول مدعی شده‌اند مزایای مزدی آنها در سال جدید حذف شده است.

کارگران کشتی‌های لایروب بندرعباس که در شرکت نگین سبز خاورمیانه مشغول به کار هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند: مزایای مزدی ما حذف شده است و بسیار کمتر از آنچه باید، در فروردین دریافتی داشته‌ایم.

این کارگران در نامه‌ای به سازمان بنادر و دریانوردی کشور که رونوشت آن را برای اداره کار نیز ارسال کرده‌اند، به این موضوع اشاره کرده و آورده‌اند اضافه‌کاری، شب‌کاری و باقی مزایای پرسنل کسر شده است.

آنها به مواد قانونی از جمله مواد 10،20، 21، 22 و 25 قانون اشتغال مناطق آزاد و چند ماده از قانون کار ارجاع داده‌ و عنوان کرده‌اند براساس بند ز ماده 10 قانون اشتغال مناطق آزاد باید مزایای انگیزشی نیز برای پرسنل در نظر گرفته شود.

این کارگران در ضمن در مقایسه فیش حقوقی فررودین ماه خود با کارگران لایروب طرف قرارداد با شرکت‌های دیگر می‌گویند: مزایای مزدی ما بسیار کمتر است.

این درحالی‌ست که مخلصیان (رئیس هیات مدیره شرکت نگین سبز خاورمیانه) می‌گوید: همه مزایای مزدی کارگران طبق قانون پرداخت شده و چیزی از آن کسر نشده است.

این مقام مسئول می‌گوید: در فروردین تنها مولفه‌ای که پرداخت نشده، افزایش حق مسکن بوده که آن نیز هنوز در هیات دولت تصویب نشده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز