خبرگزاری کار ایران

شریعتی تاکید کرد:

ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل‌زده خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۴۷۱

استاندار خوزستان گفت: ضرورت دارد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه‌های مختلف خوزستان، برنامه‌هایی در سطح ملی اجرا کنند تا چهره خوزستان به‌صورت عادی و نرمال نشان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، در نشست شورای کتابخانه‌های عمومی خوزستان در محل استانداری اظهار کرد: باید برنامه‌هایی در سطح روستاها و مناطق سیل‌زده برگزار شود تا عواقب و پیامدهای مربوط به استرس و ناراحتی پس از سیل به حداقل برسد، چراکه با اجرای این برنامه‌ها، این تالمات روحی نمود کمتری خواهد داشت و اثر بخشی بیشتری بر استان دارد.

شریعتی افزود: وقتی سیل‌زدگان به خانه و زندگی خود برمی‌گردند با توجه به اینکه آسیب‌های جدی متحمل شده‌اند نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر ما دارند. در زمینه فرهنگ و هنر کار رها نشود و به ویژه به کودکان و زنان و قشرهای آسیب‌پذیر توجه ویژه شود که بتوانند روحیه خود را حفظ و به روال عادی زندگی برگردند.

استاندار خورستان با بیان اینکه پس از سیل مسایل روحی روانی و اجتماعی بروز می‌کند، ادامه داد: ضرورت دارد که برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق سیل زده مداومت پیدا کند. 

وی پویایی یک جامعه را حاصل تبادل تجربه‌ها و دانش در بین افراد آن جامعه دانست و گفت: نقش کتاب در این تبادل، غیر قابل انکار و بی‌بدیلی است و جزو اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نقش ها است.

شریعتی با بیان اینکه آگاهی در جامعه با مطالعه و خوانش افزایش می‌یابد، توضیح داد: هر چه مطالعه بیشتر باشد آگاهی بیشتر می‌شود و جامعه به تعالی بیشتر سوق پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر گنجاندن برنامه‌های انگیزشی به‌منظور افزایش سرانه مطالعه، عنوان کرد: امسال باید بخشی از مسئولیت های اجتماعی شرکت های خوزستان، برای پشتیبانی از کتابخانه‌های این استان اختصاص یابد و نیاز داریم در مرکز استان و در هر شهرستان مراکز تبادل کتاب برپا کنیم تا در توزیع کتاب و ایجاد ارتباط میان اهدا کننده و دریافت کننده کتاب اقدام مؤثری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز