خبرگزاری کار ایران

امروز و طی مراسمی،

عملیات اجرایی مجتمع فولاد اندیمشک آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۳۹

طی آئینی با حضور استاندار خوزستان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان عملیات اجرایی مجتمع بزرگ فولاد اندیمشک روز شنبه ۱۴ اردیبهشت در جاده کرخه این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، استاندار خوزستان در این آیین اظهار داشت: مشارکت چهار غول فولادی کشور در این پروژه نشان دهنده عزم جدی برای تحقق آن است.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: چهار فولادساز بزرگ از چهار استان در کنار هم قرار گرفتند و این مهم نشان می دهد همه ما با کار جمعی برای توسعه اقتصادی کشور همراه شده ایم.

وی توسعه کشور در افزایش درآمد ملی و سرانه مملکت را مهم دانست و افزود: از هر پروژه ای که منافع ملی را تامین کند حمایت کامل می شود.

شریعتی گفت: برخورداری از نگاه ملی و توجه به منافع ملی و مردم از نکات مهم در طرح های اقتصادی است و با این نگاه می توان خدمات بزرگی انجام داد.

استاندار خوزستان بیان کرد: از سرمایه گذاران حمایت می شود و هر کس به دنبال تامین منافع ملی در این سرمایه گذاری ها باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از تلاش همگانی و عمومی برای خدمات رسانی به مردم در سیل اخیر قدردانی کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این مراسم با اشاره به لزوم حمایت از سرمایه گذاران داخلی، گفت: باید از ظرفیت های داخلی به نحو شایسته برای رونق اقتصادی کشور استفاده کنیم.

خداداد غریب پور افزود: در شرایط کنونی که سرمایه گذاری خارجی وضعیت خاص خود را دارد، باید با تکیه بر توان داخلی زمینه ایجاد پروژه های بزرگ را فراهم کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب برای رونق تولید، اجرای این پروژه را گام مهمی برای تولید و اقتصاد دانست و گفت: چهار شرکت بزرگ در این طرح مشارکت می کنند و اعتبار مورد نیاز از منابع شرکت های سرمایه گذار تامین شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه این پروژه ظرف مدت 2 سال به بهره برداری می رسد، افزود: پروژه فولاد اندیمشک مصداق خوبی از مشارکت اقتصادی است که باید از این مشارکت های ارزنده اقتصادی برای بهبود شرایط اقتصادی مناطق بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: دانش بومی را نباید دست کم گرفت و از توانایی های داخلی می توان به سمت تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی حرکت کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: حضور بزرگان صنعت و معدن ایران در این طرح بزرگ نشان دهنده وحدت و برادری برای توسعه کشور است.

فریدون حسنوند افزود: امروز یک الگوی وحدت و برادری در چهار شرکت بزرگ فولادساز استان های یزد، اصفهان، کرمان و خوزستان ایجاد شده که می تواند نتایج ارزنده ای برای مردم به همراه داشته باشد، این استانها امید کشور در حوزه های مختلف هستند و در عرصه چهل ساله انقلاب در صحنه بوده اند.

حسنوند گفت: در سیل اخیر هم همه با دلسوزی کامل برای سازندگی بسیج شدند و عمق همدلی خود را برای رفع دغدغه های عمومی نشان دادند.

وی از تلاش های غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرای این طرح قدردانی نمود.

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی آغاز راه نیست بلکه میانه راه است و قطعا در این راه باید هزینه های زیادی پرداخت. 

وی بیان کرد: 2 طرح پتروشیمی توسط وزارت نفت و بخش خصوصی در این شهرستان در حال اجرا است، ضمن اینکه اجرای طرح های بزرگ نیروگاه و دیگر پروژه ها ظرفیتی برای این شهرستان می باشند.

حسنوند بیان کرد: طرح بندر خشک با سیصد هکتار با مشارکت راه آهن و وزارت راه یک ظرفیت مهم برای این پروژه است و امیدواریم با تسریع در روند اجرای مجتمع فولاد اندیمشک، بستر توسعه اقتصادی، تولید و ایجاد فرصت شغلی فراهم گردد.

فرماندار شهرستان اندیمشک نیز در این آیین تصریح کرد: بدون شک تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید منوط به اجرای طرح های بزرگ اقتصادی با محور تولید و اشتغال است.

پیمان جهانگیری افزود: طرح های بزرگ اقتصادی بسیار خوبی طی سال های اخیر در شهرستان کلید خورده است.

وی گفت: طرح های نیروگاه سیکل ترکیبی، پتروشیمی و چندین پروژه بزرگ دیگر در شهرستان با پیگیری جدی مسئولین آغاز شده است.

فرماندار شهرستان اندیمشک ادامه داد: اندیمشک با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که دارد در صورت تکمیل این پروژه ها به یکی از مهمترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

جهانگیری بیان کرد: مجتمع بزرگ فولاد شهرستان اندیمشک از جمله طرح های مهمی است که با پیگیری نماینده اندیمشک به منظور اشتغال و تولید اجرا می شود.

وی اظهار کرد: این طرح در 2 فاز اجرا خواهد شد و سرمایه گذاری اولیه آن 35 میلیون دلار و ظرفیت 105 هزارتن در سال است.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد: حضور وزیر در شهرستان منشاء خیر و برکت برای مردم یکهزار شهید، مقاوم و ولایتمدار اندیمشک باشد، زیرا تکمیل این پروژه روح امید و نشاط را در اندیمشک که از مشکل بیکاری رنج می برد، زنده خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز