خبرگزاری کار ایران

پیرامون مشکلات کشتارگاه صنعتی دام ایلام مطرح شد؛

۱۴ ماه معوقه مزدی کارگران کشتارگاه صنعتی ایلام/ با وجود مدیریت بخش خصوصی امیدی به کار نیست/ معاون استاندار: خریدار جدید متعهد به پرداخت معوقات است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۴۱

کارگران کشتارگاه ایلام امید چندانی به تداوم کارشان ندارند و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به ۱۴ ماه معوقه مزدی و بیمه پرداخت نشده‌شان هستند. معاون استاندار ایلام اما تاکید کرد: خریدار جدید کشتارگاه، متعهد به پرداخت معوقات قبلی کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کشتارگاه صنعتی دام ایلام همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند و معوقات مزدی‌شان هم رو به افزایش است.

یکی از کارگران در خصوص آخرین وضعیت شرکت گفت: در ۲۸ اسفند ماه مزایده‌ای برگزار شد و فردی از کرمانشاه برنده آن شد.

استفاده از دوربین به جای انسان

وی ادامه داد: کارفرمای جدید هفته گذشته یک روز عصر بازدید کوتاهی از کشتارگاه داشت. در حین بازدید، وی اعلام کرد شرکت به‌ ۹ نگهبان نیاز ندارد و دوربین کار تمام آنها را، یکجا انجام می‌دهد. هم‌چنین با توجه به کم بودن میزان کشتار روزانه، گفته بود نیازی به تمام ۲۵ کارگر نیست و ۲-۳ نفر قادرند به تنهایی تمام عملیات کشتار را انجام دهند. در کنار اینها، ۲ الی ۳ نفر را نیز برای بخش فنی، به ویژه برای احیای مجدد سردخانه کشتارگاه می‌خواهد حفظ کند. در واقع، به نظر می‌رسد کارفرمای جدید قصد دارد از اینجا به‌عنوان محل دپوی مواد اولیه برای کارخانه سوسیس و کالباسی که در یک استان دیگر دارد، استفاده نماید.  

این کارگر در توضیح معوقات کارگران گفت: ۱۴ ماه معوقه دستمزد داریم و کسی تاکنون به آن رسیدگی نکرده است. به استانداری، دادگستری و بسیاری دیگر دستگاه‌ها مراجعه کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای برای ما نداشته و همه در پاسخ ما گفته‌اند که ارتباطی به دستگاه‌های متبوعشان ندارد و سازمان خصوصی‌سازی مقصر این اتفاقات است. البته مقامات دولتی گفته‌اند خریدار جدید ضمن تحویل گرفتن مدیریت کشتارگاه، معوقات و بیمه‌های پرداخت نشده کارگران را باید بپردازد.

امیدی به کار و احیای این کشتارگاه نداریم

وی درباره مهم‌ترین مطالبه کارگران در شرایط فعلی، تاکید کرد: ما دیگر امیدی به کار و احیای این کشتارگاه نداریم. تا زمانی که اینجا در اختیار بخش خصوصی باشد روال کارش مثل سابق خواهد بود: یک ماه کار، چند ماه تعطیلی. در این وضعیت، نمی‌توان کار کرد. درخواست ما این است که به ۱۴ ماه معوقه مزدی و حق بیمه‌های پرداخت‌نشده ما رسیدگی شود.      

این کارگر درباره وضعیت کنونی کارگران و وضعیت تولید کشتارگاه گفت: در حال حاضر، این شرکت ۲۵ نفر نیرو دارد. روزانه نهایتا بین دو الی سه کشتار در اینجا انجام می‌شود. یک هفته می‌شود که آب کشتارگاه را قطع کرده‌اند و ما ناچار شده‌ایم از آب ذخیره شده در منبع استفاده کنیم. اما آن نیز روبه اتمام است. وضعیت معیشتی کارگران بسیار ناخوشایند است. همه‌مان بدهکار شده‌ایم. هر آنچه داشته‌ایم از ماشین و خانه گرفته، همه را به‌خاطر بدهی‌هایمان ناچار شده‌ایم بفروشیم. هیچکس به فکر ما نیست.

حیدر نعمتی (معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام) نیز، پیرامون مشکلات کشتارگاه صنعتی دام ایلام توضیح داد: سازمان خصوصی‌سازی این کشتارگاه را به بخش خصوصی واگذار کرد. اما خریدار جدید به تعهداتش عمل نکرد. در پی این موضوع، خود سازمان خصوصی‌سازی وی را از مدیریت کشتارگاه خلع ید کرد.

وی ادامه داد: از همین رو، در ۲۸ اسفند سال گذشته و به دنبال مناقصه‌ای که برگزار شد، خریداری دیگری برای این کشتارگاه پیدا شد. این فرد در حال حاضر، در حال پیشبرد کارهایش در سازمان خصوصی‌سازی و تحویل گرفتن مدیریت این مجموعه است.

خریدار جدید متعهد به پرداخت معوقات قبلی کارگران است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در پایان، با بیان اینکه استانداری بر کار و مدیریت وی حتما نظارت خواهد کرد، اظهار داشت: خریدار جدید متعهد به پرداخت معوقات قبلی کارگران است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز