خبرگزاری کار ایران

ساخت مستند "بچه‌های مدرسه ایران" درباره سیل اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۲۰

عابدین مهدوی، فیلم مستند سینمایی بچه‌های مدرسه ایران را درباره سیل اخیر ساخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عابدین مهدوی، عکاس و فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران، با اشاره به اینکه فیلم بچه‌های مدرسه ایران در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان ساخته شده است، گفت: در ابتدا علاقه‌ای نداشتم تا به عنوان فیلمساز در این سیل حضور داشته باشم و تنها می‌خواستم به خاطر تجربیاتم از سیل‌ها و بلایای طبیعی دیگر به عنوان داوطلب امدادگر در کنار داوطلبان مردمی و نیروهای داوطلب هلال احمر باشم و از دوره‌هایی که دیده‌ام برای کمک به مردم وطنم استفاده کنم اما زمانی که بزرگی بحران و همچنین با صحنه‌های عجیب و خارق‌العاده انسانی از سوی جوانان و داوطلبان مردمی برای کمک به مردم روبرو شدم، تصمیم گرفتم که این صحنه‌ها را ثبت کنم.

 وی ادامه داد: از اولین روزهای سیل در کشور به عنوان داوطلب امدادگر به همراه دوربین خود در کنار داوطلبان و امدادگران سازمان امداد و نجات و سایر گروه‌های کمک کننده حضور پیدا کردیم و تمامی لحظات سیل را در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ثبت و مستندسازی کردیم.

مهدوی ادامه داد: آخرین تصاویر این مستند در تالاب شادگان استان خوزستان و در نقطه اتصال رودخانه کارون به خلیج فارس فیلمبرداری شده است.

او افزود: در این فیلم اصلا بدنبال سیاه‌نمایی نبودیم و تلاش کردیم تا در کنار واقعیت‌های موجود در این سیل، زحمات واقعی و جانفشانی‌های نیروهای داوطلب مردمی و داوطلبان هلال احمر و نجاتگران واقعی و همدلی و وحدت مردم را  نشان دهیم و سعی کردیم تصاویری را به نمایش بگذاریم که کمتر در فضای مجازی و رسانه‌ها دیده شده است.

 عابدین مهدوی افزود: این فیلم در مدت ۳۶ روز و با همکاری دو گروه  مختلف تصویربرداری شده و قرار است تا یک نسخه مستند سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای از آن جهت نمایش آماده شود.

 عابدین مهدوی، عکاس و فیلمساز بین‌المللی جنگ و بحران، تاکنون در بیش از هفده کشور و نقطه بحرانی در دنیا به عنوان جوانترین عکاس و فیلمساز بین‌المللی حضور داشته و هم‌اکنون فیلم سینمایی قفس را در حال ساخت دارد.

ساخت مستند "بچه‌های مدرسه ایران" درباره سیل اخیر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز