خبرگزاری کار ایران

انور قرقاش:

خشم کنونی مردم سودان ریشه در حکومت نظامی طولانی اخوان‌المسلمین دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۵۱

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی خشم سیاسی کنونی در سودان را در وهله اول متوجه اخوان المسلمین و مخالفت مردم با حکومت نظامی طولانی‌مدت این گروه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی روز گذشته- شنبه- با انتشار توئیتی نوشت: «مهم است که ما به یاد داشته باشیم که خشم فعلی مردم سودان در وهله نخست از مخالفت آنها با حکومت نظامی طولانی‌مدت اخوان‌المسلمین نشأت می‌گیرد».

وی در ادامه افزود: «حال که سودان در پی ایجاد تعادل بین تغییر و ثبات است، نمی‌توان نقش اخوان‌المسلمین را نادیده گرفت».

قرقاش اوایل ماه جاری میلادی در توئیتی خواستار انتقال نرم و منظم قدرت در سودان شده و گفته بود که خاورمیانه ظرفیت آشوب و تنش بیشتر را ندارد. 

ارتش سودان در تاریخ ۱۱ آوریل گذشته به دنبال اعتراض‌های مردمی پی در پی، «عمر البشیر» رئییس‌جمهوری این کشور را پس از ۳۰ سال حکومت از قدرت برکنار کرد.

ارتش سودان بلافاصله در اثنای تلاش برای دستیابی به تفاهم با احزاب و قدرت‌های مخالف درباره نحوه اداره دوره انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی، شورای نظامی انتقالی را تشکیل داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز