خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

حق نداریم در شیراز خط‌کشی کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۹۹۰

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه شیراز متعلق به همه شیرازی‌ها، استان فارسی‌ها و تمامی کشور است، افزود: در شیراز حق نداریم خط‌کشی کنیم.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در مراسم گرامیداشت روز شیراز شامگاه گذشته در باغ جهان‌نما با حضور جمعی از مدیران شهری، هنرمندان و نویسندگان و همچنین شهروندان شیرازی برگزار شد، گفت: ما روز شیراز را جشن می‌گیریم تا مهر و دوستی و گذشت و مدارا را جشن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شیراز در تاریخ و حوزه تمدنی سرمایه عظیم ایران است افزود: آنچه شیراز در حوزه فرهنگی  دارد نیز مایه‌ی افتخار جهان است. اسکندرپور در ادامه سعدی و حافظ را سرمایه و میراث معنوی جهان خواند و افزود: ما گذشته و داشته‌های شیراز را جشن می‌گیریم اما بایستی به فکر بایسته‌های امروز برای شیراز و نسلی باشیم که گذشته را افتخار خود می‌داند اما برای آینده نیاز به راه‌حل‌های امروزی دارد. 

شهردار شیراز در ادامه با تاکید بر اینکه مدارا و تسامح نیاز جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ما امروز در تمامی بخش‌ها به‌ویژه فضای ملی و بین‌المللی نیازمند گفت‌وگو هستیم.

به گفته حیدر اسکندرپور اگر گفت‌وگو محور تعاملات اجتماعی قرار گیرد، تمامی گرفتاری‌ها و جنگ‌ها از چهره‌ی این جهان رخت برخواهد بست.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه فرهنگوران در این زمینه‌ مسئولیتی مضاعف دارند، خاطرنشان کرد: امروز نیز شیراز باید سردمدار حوزه فرهنگی باشد و حرف‌های نو برای ایران و جهان داشته باشد. شهردار شیراز درادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با یکدیگر خشن صحبت کرده‌ایم و  بیشتر به فکر حذف بوده‌ایم تا اقناع، افزود: ما با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنیم و ادبیات تریبون‌های ما خشن است؛ از همین رو باید مهربانانه‌تر با یکدیگر سخن بگوییم.

اسکندرپور در ادامه سعدی را نماد بارز تسامح خواند و افزود: گفتار و پند و مواعظ این حکیم بزرگ جامعه را به سمت صلح و مدارا سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران شهرهای تاریخی جهان در دیدارهای مشترک می‌گویند ما شیراز را بر قله‌ی جهان می‌بینیم، اما این داشته‌های فرهنگی شیراز به گذشته تعلق دارد و شیراز امروز را باید بر قله جهان بنشانیم. 

شهردار شیراز در ادامه با یادآوری مهربانی و گذشت مردم شیراز در حادثه سیل فروردین‌ماه گفت: این خصیصه باید در تمام حوزه‌ها ادامه پیدا کند. حیدر اسکندرپور در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت جدید شهری شیراز تمام تلاش خود را برای توسعه فرهنگی در شهر شیراز می‌کند، افزود: در ماه‌ها و سال‌های آینده اثربخشی این برنامه‌ها را مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز