خبرگزاری کار ایران

در بیست و چهارمین نمایشگاه نفت مطرح شد:

طراحی سبد سوخت و استاندارد CNG باید بومی باشد نه کپی‌برداری از اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۵۶

زالی گفت:کار ما کپی استاندارد دیگر کشورهاست و این در حالی است که ما کشوری با بزرگ‌ترین ذخایر گاز دنیا هستیم اما استانداردهای این بخش را از اروپا کپی می‌کنیم. جغرافیای ایران با اروپا مطابقت ندارد. باید طراحی سبد سوخت و استاندارد مختص خودمان باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، زالی در نشست حاشیه‌ای بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت با بیان اینکه بدترین استفاده از سوخت سوزاندن آن است، اظهار داشت: سوخت باید تبدیل به فرآورده و برای استفاده صنایع بالادستی مصرف شود. کاربرد سوخت فقط حمل و نقل نیست. صنعت انرژی در سبد سوخت تعیین کننده کشاورزی، حمل و نقل، نقشه علمی و صنعت است و مسیرها را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه سهم حمل و نقل در معیشت مردم را سبد سوخت تعیین می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر جهان قبل از رفتن خودروها به سمت برقی شدن گاز را محور قرار داده یعنی اروپا که منابع گاز ندارد به این نتیجه رسیده که CNG برای تولید انبوه خودرو بهترین گزینه است. اما ما به علت قیمت CNG هیچ اهمیتی برای آن قائل نشده‌ایم.

نماینده بخش حمل و نقل در ستاد سوخت تصریح کرد: تاکنون 700 هزار موتور پایه گازسوز تولید شده اما بعید است 100 هزار موتور از CNG استفاده کنند و ترجیح می‌دهند بنزین مصرف کنند.

وی با بیان اینکه باید سالانه قیمت سوخت تغییر می‌کرد، خاطرنشان کرد: شاید دلیلی بر سوخت علمی و ناکارآمدی صنعت نیز همین عدم اعمال اصلاح قیمت سوخت باشد.

وی با بیان اینکه ما هیچ طراحی استانداردی نداریم، گفت: کار ما کپی استاندارد دیگر کشورهاست و این در حالی است که ما کشوری با بزرگ‌ترین ذخایر گاز دنیا هستیم اما استانداردهای این بخش را از اروپا کپی می‌کنیم. جغرافیای ایران با اروپا مطابقت ندارد. باید طراحی سبد سوخت و استاندارد مختص خودمان باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز