خبرگزاری کار ایران

معرفی وب‌ سایت سلام نو

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۸۴۴

سایت خبری سلام نو پس از اینکه در سال 93 با تیغ فیلترینگ مواجه شد آذر 97 بار دیگر با تحریریه جدید و با رویکردی اصلاح طلبانه شروع به کار کرده است.

سلام نو در سال 92 در شرایطی که اخذ مجوز وب سایت های خبری با سهولت بیشتری همراه شده بود آغاز به کار کرد. از همان ابتدای کار سلام نو، انتشار آخرین اخبار تحلیلی با محوریت نقد اصولگرایان تندرو و اصلاح طلبانی که از اصلاحات تنها نام آن را یدک می کشند، مهم ترین اولویت این رسانه بود.

سلام نو با تیم جوان خود دست روی نقد گذشته جریان اصلاحات گذاشت. نقدی که توجه به آن بدون شک یک لازمه جدی است. با این حال بسیاری از اصلاح طلبان نقدها را برنتافتند و بارها از این رسانه گلایه کردند. در رابطه با اصولگرایان هم همان طور که انتظار می رفت تخریب زیاد سلام نو را شاهد بودیم. روزنامه کیهان در این تخریب ها نقش قابل توجهی داشت.

سلام نو آذر ماه سال 97 بار دیگر با شعار اندیشه ای به وسعت ایران شروع به کار کرد. در بخشی از بیانیه آغاز به کار این سایت آمده است:  اکنون که ایران از هر نظر دوران ناخوشایند یا به تعبیر دقیق‌تر بحرانی را سپری می‌کند ما با "سلام نو" باز آمده‌ایم تا دوباره مُنادی اصلاحات در دوران بحران باشیم، امری که می‌دانیم جان‌کاه، هزینه‌زا و حساس است.

 در روزهایی که شبکه های اجتماعی به بازوهای اصلی اطلاع رسانی در جامعه تبدیل شده اند این نگرانی که  شایعات بی اساس و دروغ در فضای مجازی بتواند بسیاری را تحت تاثیر قرار بدهد، وجود دارد. مهم ترین هدف سلام نو انتشار اخبار تحلیلی صحیح در راستای آگاهی رسانی است. از این رو سلام نو با حضور فعال در شبکه های اجتماعی تلاش می کند به عنوان چشمان بیدار جامعه مشکلات کشور را در فضای رسانه ای انعکاس دهد.

در بخش دیگری از بیانیه آغاز به کار سلام نو هم آمده است: از دوران وقایع اتفاقیه و امیر کبیر تا دوران میرزاده عشقی و رضا شاه و از کوران انقلاب اسلامی تا بهار مطبوعات در دوران دولت‌داری دوم خردادی‌ها همیشه و همیشه  اهل رسانه از جمله کسانی بودند که در خط نخست بهبودخواهی بودند، چه آن‌وقت که این خواست با مبارزه همنشین بود چه آن وقت که در دوران بهار خود با فعالیت مدنی در سطوح مختلف جامعه گره خورده بود.

یکی از کارکردهای مهم یک رسانه اهتمام به مطالبه گری است. بدون شک رسانه ای که بتواند با انتشار آخرین اخبار به عنوان چرخ چهارم دموکراسی مسئولان و مدیران را به سمت پاسخگویی سوق بدهد رسانه موفقی است. پایبندی به اصول و همچنین انتقاد مصلحانه از مهم ترین رویکردهای سلام نو است. در این بین مطالبه اجرای بدون تنازل قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی از مهم ترین کارویژه های سلام نو است.

سلام نو قصد دارد با تاکید بر ضرورت ارتقای شفافیت با چشم دوختن به منافع ملی بر منافع عموم مردم پافشاری کند. مهم تر از اخبار اجتماعی چپ و راست توجه به توده مردم و شنیده شدن صدای آنانی که تریبون ندارند از اهداف مهم سلام نو است.

سلام نو گام اول در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را شفافیت و پرسش‌گری می‌داند و تلاش خواهد کرد تا آن‌جا که می شود در راه یافتن پاسخ پرسش‌هایی که پیش روی مردم است گام بردارد.

پایگاه خبری سلام نو با اعتقاد راسخ به ظرفیت های موجود در قانون اساسی با توجه جدی به دو بعد اسلامیت و جمهوریت نظام بدون توجه به جهت گیری های مرسوم سیاسی نقد جدی اصلاح طلبان و اصولگرایان را در راستای تحقق منافع مردم در پیش خواهد داشت و در این مسیر از یاری همه کسانی که تعلقات ملی را بر تعلقات جناحی ترجیح می دهند، استقبال می کند.

سلام نو در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت جدی خود را دنبال می کند. اینستاگرام سلام نو با ده ها هزار مخاطب یکی از صفحات مورد توجه بسیاری از کاربران اینستاگرام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز