خبرگزاری کار ایران

موافقت آمریکا با فروش ۶ میلیارد دلار تسلیحات به بحرین و امارات

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۰۰

وزارت خارجه آمریکا احتمال فروش تسلیحات نظامی به ارزش شش میلیارد دلار به بحرین و امارات متحده در سه بسته جداگانه را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی صباح، وزارت خارجه آمریکا احتمال فروش تسلیحات نظامی به ارزش شش میلیارد دلار به بحرین و امارات متحده در سه بسته جداگانه را تایید کرد. این خبر را پنتاگون روز گذشته -جمعه- پس از گزارش به کنگره اعلام کرد. 

براساس یکی از گزارش‌هایی که روز گذشته -جمعه- برای کنگره فرستاده شده است، بحرین ممکن است سیستم دفاع موشکی پاتریوت و تجهیزات وابسته به ارزش دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار را از آمریکا خریداری کند. این امر شامل خرید ۳۶ سیستم هدایت موشکی پاتریوت ام‌آی‌ام، موسوم به جی‌ای‌ام-تی، می‌شود که می‌تواند موشک‌های کروز را منهدم کند. 

در گزارش ارسال‌شده به کنگره همچنین آمده است که بحرین برای خرید جنگنده‌های اف-۱۶وی به مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار نیز ابراز تمایل کرده است. این بسته شامل خرید موشک‌های ۳۲ ای‌آی‌ام-۹اکس و موشک‌های بلاک دو و همچنین بمب‌ها و دیگر تسلیحات کوتاه‌برد می‌شود. 

در سومین گزارش وزارت خارجه آمریکا به کنگره آمده است که امارات متحده عربی برای خرید موشک‌های پاتریوت و همچنین دیگر تجهیزات وابسته به ارزش دو میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار اعلام آمادگی کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز