خبرگزاری کار ایران

آشنایی با موزه های استانبول با بلیط هواپیما راه به راه

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۷۳

آدانا  موزه باستانشناسی 

در این موزه آثار سنگی، به ویژه سنگ مزارهایی چون سنگ مزار آشیل و مجسمه‌های مربوط به دوران یونان باستان و روم جای گرفته است. در سالن فوقانی موزه آثاری که از دوره‌های هیتی، یونان، رم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی به دست آمده به نمایش گذارده شده اند. در این موزه تالاری ویژه آثاری که از منطقه آدانا به دست آمده‌اند نیز وجود دارد. در تالار ویژه سکه‌ها و جواهرات، علاوه بر سکه‌های دوره‌های گوناگون، مهرهای بابل و هیتی و زیور آلات رم و بیزانس دیده می‌شود

کاخ دولما ‌باغچه استانبول ( Dolmabahce Palace )

کاخ بسیار زیبا و تماشایی که توانسته در خود گوشه ای از تاریخ سلطنت عثمانی ها را به نمایش بگذارد کاخ دولما باغچه استانبول نام دارد که با بلیط هواپیما   می توانید سفری خاطره انگیز به آنجا داشته باشید. و البته جالب است بدانید که این باغ در سال ۱۸۵۶ میلادی به دستور سی و یکمین پادشاه عثمانی یعنی عبدالمجید یکم ساخته شده و توانسته در خود بخش های مختلفی چون اتاق استراحتگاه امپراطور و پادشاه وقت ، بناهای زیبا متعلق به امور دولتی و سالن بی همتا و بی نظیر تشریفات را جای دهد و البته بد نیست بدانید که تمامی این بخش ها و حتی نحوه معماری و ساخت بنای کاخ بر گرفته از معماری اروپایی است و به طور قطع این امر و زیبایی بیش از اندازه آن سبب شده تا کاخ دولما باغچه مورد توجه شش پادشاه آخر دوران عثمانی قرار بگیرد و تمامی این شش پادشاه باقی مانده این کاخ را برای دوران سلطنت خود انتخاب کنند و ضمنا نا گفته نماند که علاوه بر سبک بی همتا اروپایی کاخ منظره ای بی نظیر ان نیط در این مورد توجه واقع شدن بی تاثیر نبوده است چرا که این کاخ دقیقا روبروی تنگه بسفر استانبول قرار گرفته و موجب دو چندان شدن زیبایی این کاخ شده است و همچنین جالب است بدانید که افراد علاقه مند و گردشگران تور استانبول می توانند در این کاخ علاوه بر بخش های ذکر شده سقف ها و دیواره های را مشاهده کنند که در تزئین آن ها ۱۴ تن طلا به کار رفته است و همچنین افراد می توانند از فرش های ترکی بسیار ارزشمند و گران بها که تعداد آن ها به ۱۳۱ تخته فرش دستباف می رسد هم دیدن کنند و البته یادتان باشد که در این کاخ می توانید از بزرگ ترین و غول پیکر ترین لوستر جهان هم که از سمت ملکه انگلستان یعنی ملکه ویکتوریا به پادشاه عثمانی بوده است هم دیدن کنید و از تماشای آن بسیار لذت ببرید و همچنین نا گفته نماند که برای بازدید از این کاخ زیبا که تنها در روزهای ، شنبه ، یکشنبه ، سه شنبه ، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر آماده استقبال از افراد علاقه مند به خود است حتما باید بلیط ورودی تهیه کنید که البته متاسفانه صف دریافت بلیط آن اغلب بسیار طولانی است و نیاز به حوصله و صبر فراوان دارد . برای آشنایی بیشتر با فروش آنلاین بلیط هواپیما با خرید از کارتهای شتاب سری به سایت راه به راه بزنید.

ایا صوفیه ( Hagia Sophia )

گرچه بناهای تاریخی متنوع و زیادی در استانبول ساخته شده است ولی ساختمان باشکوه ایاصوفیه به دلیل معماری مبهوت کننده ای که دارد در بخش خارجی و داخلی ، اهمیت مذهبی ، تاریخی و زیبایی فوق العاده ‌ا‌ش بدون تردید سری از سرها بیرون آورده است و بر سر زبان هاست ، در مقاله ای جدا در مورد ساختمان ایاصوفیه صحبت کردیم که می توانید دقیق مطالعه کنید ، این ساختمان در سال ۵۳۷ توسط امپراتور بزرگ بیزانس " یوستینیانوس " بازگشایی شده است و ابتدا به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت اما با گذشت زمان و در سال ۱۴۵۳ ددقیقا زمانی که " محمد فاتح " سلطان عثمانی استانبول را به تصرف خود درآورد ایاصوفیه نیز به عنوان مسجد مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت . 

در ادامه اما داستان تغییر کاربری این بنای چشمگیر با نام ایاصوفیه به همین جا ختم نشد و در سال ۱۹۳۵ نیز " آتاتورک " رئیس جمهور ترکیه تصمیم گرفت که این ساختمان را به عنوان یک موزه تغییر کاربری دهد و بعد از تغییراتی آن را افتتاح کرد و اینکه مسجد ایاصوفیه بیش از همه به دلیل وجود گنبد منحصر به فردش به شهرت جهانی رسید که با ۴ مناره از اطراف احاطه شده است که بسیار شگفت انگیز و پر ابهت است و جالب است بدانید که این مناره ها در دوران امپراتوری عثمانی به ساختمان مسجد اضافه شدند . این روزها برای خرید بلیط هواپیما اغلب افراد به جای مراجعه به آژانسها از طریق خرید آنلاین این کار را انجام می دهند.

 کلیسا چورا یکی از ساختمان های قرون وسطایی و بیزانسی است که امروزه تبدیل به موزه شده است. طرح و نگاره های بسیاری که در آن وجود دارد، باعث جذب گردشگران فروانی به این موزه می شود. این کلیسا یک کلیسای ارتدکسی است که به نام کاریه نیز شناخته می شود. این کلیسا اوایل قرن چهار میلادی بنا شد و در ۱۶ میلادی که در اختیار امپراطوری عثمانی بود به مسجد تغییر پیدا کرد و سپس در سال ۱۹۴۸ به موزه تغییر کاربری داد.

در این کلیسا نمونه های مختلفی از موزاییک ها و سرامیک های بسیار با ارزش دیده می شود. برای بازدید از این موزه در نیمه اول سال می بایست در ساعت ۹ تا ۱۹ و در نیمه دوم سال در سال ۹ تا ۱۷ به این مجموعه مراجعه کنید. این کلیسا در روزهای چهار شنبه تعطیل است. کلیسا چورا در استانبول، فاتیح ، کوچه کاریه کامی شماره ۲۶ محله ایوانسرای قرار گرفته است.که می توانید با بلیط هواپیمای خارجی به راحتی به آنجا سفر کنید.

موزه هنرها اسلامی و ترکی:

کاخ ابراهیم پاشا در سال ۱۵۲۴ ساخته شد. این کاخ امروزه با نام موزه هنرهای اسلامی و ترکی مورد استفاده قرار می گیرد. در این موزه مجموعه ای از نمونه های خطاطی، خوشنویسی و کاشی، قالیچه و همچنین تصاویر مردم نگارانه وجود دارد. این کاخ روبه روی مسجد آبی قرار دارد. سبک معماری آن عثمانی است. ساعات بازدید از این مجموعه همه روزه به جز دوشنبه ها می باشد و هزینه آن ۲۵ لیر ترکیه است.

این موزه در استانبول، فاتح، کاخ ابراهیم پاشا قرار گرفته است.

کاخ موزه بیلربی استانبول  (Beylerbeyi Palace Museum)

این موزه در کناره های قسمت آسیایی بسفروس در منطقه بِیلَربی واقع شده است. این مجموعه کاخ متشکل از ساختمان کاخ اصلی و پنج خانه ییلاقی می باشد. معمار این بنا سارکیس بالیان برادر اُل ایلیت معمار کاخ دولمه باهچه بود که این قصر مدرن را برای سلطان عبدالعزیز از سال ١٨۶١ تا ١٨۵۶ ساخته است.

موزه فرش استانبول

از جذاب ترین موزه های استانبول ،  موزه فرش استانبول  است . این موزه روبروی اقامتگاه ابراهیم پاشا استانبول قرار گرفته است. در این موزه می توان مجموعه ای از فرشها و گلیم های قدیمی و عتیقه را که از دورترین نقاط ترکیه گردهم آورده شده نظاره گر بود . صنعت فرش در ترکیه نیز از قدمت زیادی برخوردار است .

 موزه اورهان کمال استانبول Orhan Kemal Museum in Istanbul

از موثرترین جاذبه های استانبول ، موزه های استانبول است . یکی از این موزه ها به یاد بود اورهان کمال که روشنایی بخش ادبیات معاصر است با همکاری و پشتیبانی مرکز هماهنگی هنری و فرهنگی اورهان کمال، خانه وی به نشانی استانبول خیابان جهانگیر خیابان آکارسو شماره ۳۲ به موزه تبدیل شده است. درموزه اورهان کمال استانبولعکسهای اورهان کمال ، چاپ اول کتابها ، کتابهای منتشره به زبانهای بیگانه ، اتاق کار ، اشیاء شخصی و لباسهای وی به نمایش گذاشته شده است . برای اینکه بتوانید قیمت بلیط هواپیما را از ایرلاینهای مختلف چک کنید و به راحتی خرید کنید از سایت راه به راه دیدن کنید.

موزه موزاییک استانبول Mosaic Museum in Istanbul

یکی از بزرگترین موزه های موزاییک جهان ، موزه موزاییک استانبول است که از نظر تعداد موزاییک متعلق به شهر هاتای ترکیه می باشد .این موزه علاوه بر موزاییکهای مشهور جهانی خود دارای آتولیه موزاییک برای کودکان ، مرکز انیماسیون و تفریح کودکان با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز جهان ، سالنهای کنفرانس و بزرگترین مرکز کنسرواسیون دنیا نیز خواهد بود. بدلیل اینکه بیشتر اشیای آن هنوز در انبارهای موزه است در دنیا در رده دوم قرار گرفته و منتظر موزه جدید است. پیشنهاد می کنیم برای خرد بلیط هواپیما خارجی از سایتهای آنلاین فروش بلیط هواپیما مانند سایت راه به راه دیدن کنید.

موزائیک های وجود در این موزه از دوران بیزانس، کاخ قسطنطنیه و … می باشند که صحنه هایی از شکار، تصاویر سلاطین ئ رجال معروف، مردم عادی و مناظر را به تصویر کشیده اند.باستان شناسان تخمین زده اند که در حیاط موزه ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون قطعه موزائیک کوچک (از جنس آهک و شیشه) به کار رفته است.موزه زیبا و بزرگ موزائیک استانبول یکی از مهم ترین موزه های استانبول است که در نزدیکی میدان سلطان احمد، در بازار آراستا واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز