خبرگزاری کار ایران

ماجرای بارش ماده عجیب و غریب از آسمان چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۷۲

بارش عجیبی از ماده ژله‌ای که منجر به یک نوع بیماری سخت در بین مردم شهر «اوکاویل» واقع در ایالت واشنگتن شد همچنان مجهول و بدون توضیح مانده است.

به گزارش ایلنا، در طول تاریخ بارش قورباغه، ماهی، مار و حتی سنگ در بعضی نقاط دنیا گزارش شده است. حتی شایعه بارش توپ‌های گلف از طرف یکی از ساکنان شهر فلوریدا هم گفته شده بود که در برخی موارد، این گزارش‌ها به راحتی قابل توضیح بودند. اما بین آن‌ها بارش عجیبی از ماده ژله‌ای هم بوده که تا امروز توضیح دقیقی برای آن داده نشده است.

در هفتم آگوست سال ۱۹۹۴ در شهر «اوکاویل» واقع در ایالت واشنگتن، ساعت حدود سه صبح، بارشی عجیب آغاز شد. قطره‌ها، شفاف و گلوله‌ای از جنس ژلاتین و به اندازه دانه برنج بودند. همان روز تعدادی از مردم به بیماری سختی دچار شدند که علایمی همچون مشکل در تنفس، سرگیجه، تاری دید و تهوع داشتند. تعداد زیادی از گربه‌ها و سگ‌های خیابانی که در تماس مستقیم با این ماده قرار گرفته بودند، بیمار شدند و مردند. عجیب این که در طول سه هفته، شش بار این بارش اتفاق افتاد.

یکی از شهروندان، نمونه‌ای از این مواد ژلاتینی عجیب را جمع‌آوری کرد و به آزمایشگاه تخصصی در یک بیمارستان محلی برد. کارشناسان متوجه شدند این ماده حاوی گلبول‌های سفید خون انسان است.

بررسی موضوع به وزارت بهداشت محول شد. محققان میکروب‌شناس بعد از آزمایش نتیجه گرفتند که این ماده ژلاتینی دو نوع باکتری دارد که یکی از آن‌ها به‌طور طبیعی در سیستم گوارشی انسان نیز موجود است.

فرض را بر این گذاشتند که شاید این مواد از یک هواپیمای در حال عبور افتاده اند که البته این خلاف قانون بین‌المللی تخلیه ضایعات از هواپیما‌های در حال پرواز است. آزمایش‌های دیگر منجر به این فرضیه شد که شاید در آزمایش سلاح‌های جنگی نیروی هوایی روی ستاره‌های دریایی در اقیانوس آرام، موجودات متلاشی شده در هوا پراکنده و روی شهر اوکاویل نازل شده باشند. هرچند نیروی هوایی این موضوع را به شدت تکذیب کرد. گروهی نیز آن بارش را نتیجه انفجار چند سفینه فضایی توسط ارتش و انهدام بدن موجودات فرازمینی می‌دانستند.

دانشمندان از آن زمان تا به حال هیچ‌وقت نتوانستند رابطه بین باکتری‌ها و بیماری و البته علت بارش این باران ژلاتینی را دقیقا درک کنند و داستان این بارش عجیب بین حقیقت و شایعه همچنان باقی مانده است.

روزنامه خراسان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز