خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان/ افزایش ۴۵ درصدی خرید محصول/کشاورزان کلزا را فقط به مراکز خرید دولتی بفروشند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۴۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع استان، علیرغم همه مشکلاتی که حوادثی چون سیل و طوفان و تگرگ به وجود آورد، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی عصر امروز پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: خرید امسال معادل ۴۵ هزار تن است که نسبت به سال گذشته با ۴۵ درصد  افزایش خرید، مواجه خواهیم بود.

 چنگلوایی خاطر نشان کرد: پرداخت به‌موقع پول به کشاورزان و حمل به‌موقع دانه روغنی کلزا از نکات قابل توجه در برداشت سال زراعی جاری است که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه که برداشت افزون‌تری داشتیم و هیچ مبلغی پرداخت نکرده بودیم، شایان توجه است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان تأکید کرد: از کشاورزان درخواست می‌کنیم کل محصول برداشتی خود را تحویل مراکز دولتی بدهند، چراکه یک سری عوامل سودجو  قصد دارند کلزای استان را خریده و به مراکز دیگری انتقال دهند.

وی در خصوص قیمت مصوب خرید دانه روغنی کلزا در سال جاری، اذعان کرد: قیمت دانه روغنی کلزا  نسبت به سال گذشته با افزایش ۴۰۰ تومانی به ۳۴۴۰ تومان به ازای هر کیلو رسیده که نشان‌دهنده  حمایت دولت از این محصول است. همچنین در بین محصولات زراعی از سال ۹۲ تاکنون بیشترین افزایش قیمت را در محصولات کلزا داشته‌ایم.

لازم به ذکر است؛ بیش از ۹۷۰۰ هکتار از مزارع دانه روغنی کلزا بر اثر آب‌گرفتگی ناشی از سیل، طوفان و تگرگ دچار خسارت شده‌اند. همچنین عمده تولیدکنندگان کلزا در استان خوزستان، شهرستان‌های شوش، بهبهان، رامهرمز، دزفول، اندیمشک و ایذه هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز