خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

برای افزایش قیمت بنزین قدرت خرید مردم لحاظ شود/درآمد افزایش نرخ سوخت، صرف توسعه زیرساخت، اشتغال و دهک‌های پایین شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۶۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر افزایش قیمت بنزین برای توسعه، ایجاد اشتغال، حمایت از اقشار کم درآمد و خرج زیرساخت‌ها باشد، توجیه دارد، اما اگر بخواهیم کسری‌های بودجه جاری را از این طریق جبران کنیم توجیه پذیر نیست.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره احتمال افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر نرخ دیگر کالاها و همچنین اقشار آسیب پذیر جامعه اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش قیمت بنزین به طور قطع تمام کالاها و خدمات را به لحاظ قیمتی تحت تاثیر قرار می‌دهد، دولت باید ابتدا تبعات این اقدام را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مورد ارزیابی قرار دهد.

وی افزود: قطعا در بحث افزایش قیمت هدف صرفه جویی، بهینه سازی مصرف و همچنین واقعی کردن قیمت‌ها است اما آنچه مهم است اینکه ابتدا باید قدرت خرید مردم و نوع حمایت‌هایی که باید از اقشار کم درآمد صورت گیرد، بررسی شود. دولت قطعا تدابیری اندیشیده و حمایت‌هایی از مردم خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای اصلاح قیمت بنزین عوامل بازدارنده و هم عواملی که ما را مجاب می‌کند این تصمیم را اجرا کنیم، باید در نظر گرفته شود، ضمن اینکه در شرایط کنونی فضای سیاسی و بین الملل نیز خواه ناخواه هر تصمیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین باید بگذاریم زمان بگذرد و کمی در شرایط ثبات و آرامش قرار بگیریم، با توجه به حساس بودن موضوع تمام مولفه‌های تاثیرگذار را در نظر گرفته، سپس فضای جامعه را ارزیابی و تصمیم درست را اتخاذ کنیم.

وی یادآور شد: باید مشخص کنیم درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین قرار است در چه بخشی هزینه شود، برای توسعه و ایجاد اشتغال و حمایت از اقشار کم درآمد و خرج زیرساخت‌ها توجیه دارد، اما اگر بخواهیم کسری‌های بودجه جاری را از این طریق جبران کنیم توجیه پذیر نیست.

میرزایی تاکید کرد: افزایش قیمت که کاهش مصرف را در پی دارد منجر به برنامه ریزی بهتر برای ورود جدی به عرصه صادرت می‌شود که این هدف را نیز نباید از نظر دور داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز