خبرگزاری کار ایران

حجم آب دریاچه ارومیه از مرز 4 میلیارد مترمکعب گذشت/ رهاسازی 1.5 میلیارد مترمکعب آب سدها به سمت دریاچه

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۵۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه حجم آب موجود دریاچه ارومیه به 4.1 میلیارد مترمکعب رسیده است، گفت: بارندگی‌های بسیار مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد مترمکعب و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری حدود سه میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، کیومرث دانشجو با اشاره به اینکه بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از 479 میلیمتر رسیده است، گفت: میزان بارش‌های این حوضه نسبت به سال آبی گذشته 61 درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از 67 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است، ادامه داد: در پی بارندگی‌های مناسب امسال حدود 935 میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به 1271.50 متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 97) حدود 123 سانتی‌متر افزایش یافته است.

دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به 2965.58 کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 677 کیلومتر مربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یک هزار و 242 کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز