خبرگزاری کار ایران

رایزنی مقام‌های ژاپن و آمریکا درباره تجارت آزاد دوجانبه

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۱۱۹

مقام‌های ژاپن و آمریکا بر سر مبادلات گسترده‌تر از حجم کنونی و همینطور تجارت آزاد دوجانبه به مذاکره کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «توشیمیتسو موتگی» وزیر اقتصاد ژاپن و «رابرت لایتزر» نماینده ارشد اقتصادی دولت آمریکا در مورد تبادلات ارزی و سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه در نشستی سه ساعته، رایزنی کردند

مقام‌های ژاپنی در اظهاری گفت‌وگوها را «صریح و مثبت» ارزیابی کرده و تاکید کردند که سیاست‌های بین بانک ژاپنی «بی او جِی» و ایالات متحده آمریکا برای دو کشور کلیدی است.

بر اساس گزارش‌ها، مذاکرات موتگی و لایتزر روی محصولات مبادله‌ای متمرکز بود و مقرر شد در دیدار بعدی در مورد سیاست‌های ارزی و قرارداد های تجاری گفت‌وگو شود.

در این دیدار دو مقام به دنبال راه‌های جدید افزایش مبادلات به ویژه گوشت و غلات بودند به طوری که دو کشور جبران کمبودهای موجود را داشته باشند.

«جونیچی سوگاوارا» کارشناس موسسه تحقیقاتی «میزوهو» در نقدی اظهار کرد که «آمریکا نمی‌خواهد مذاکرات طولانی شود بلکه به دنبال نتایج سریع است. البته ژاپن تنها به دنبال تبادل محصولات زراعی نیست و از طرفی از قوانین محدودکننده صادرات خودرو به آمریکا ناراضی است»

بر اساس گزارشی که از «هاروهیکو کورودا» رئیس بانک ژاپن دریافت شد، مقام‌های ژاپنی از سیاست‌های محافظه‌کارانه اقتصادی آمریکا ناراضی هستند.

کورودا اظهار کرد که گزارش صندوق بین‌المللی پول مبنی بر چشم‌انداز منفی اقتصادی جهان نشان می‌دهد که اگر جنگ اقتصادی آمریکا و چین پایان نیابد اقتصاد جهانی به ورطه خطرناکی خواهد رسید.

ژاپن و آمریکا معتقدند در روزنه امیدی که به وجود آمده است، با وجود چشم‌انداز بد اقتصادی جهان، دو طرف می‌توانند بدون توقف و در ابعاد گسترده اقتصاد آزادتری را برای یکدیگر فراهم کنند.

رئیس بانک ژاپن همچنین این قول را به سرمایه‌گذاران دوطرف داد که با نرخ سود بانکی صفر و حتی منفی، تولید کنندگان را به تولید بیشتر تشویق کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز