خبرگزاری کار ایران

ضربه توافق تجارت آزاد تی پی پی به آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۹۵

یازده کشور عضو توافق تجارت آزاد ترنس پاسیفیک بدون حضور آمریکا توافق تجاری را امضا کردند.

روزنامه تجارت به نقل از چاینا دیلی چاپ چین نوشت: این توافق اکنون نماینده 13.5 درصد از تولید ناخالص جهان است. پیش ازخروج ایالات متحده از این توافق این گروه 40 درصد از تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص می‌داد.

این توافق تجاری در زمانی رخ می‌دهد که جهان با سیاست حمایتگرایانه آمریکا و مخالفت‌هایش علیه جهانی سازی روبروست. تلاش این یازده کشور برای نهایی سازی مفاد این توافق تجاری چندجانبه برای ایجاد اطمینان نشانگر تعهد به همکاریهای تجاری و بین المللی است.

برای مقابله با حمایتگرایی، جهان اقتصادی نیازمند توافق بیشتر و شراکت نظریه‌های سیاسی میان کشورها برای رشد اقتصادی باعث تقویت تجارت جهانی و اقتصاد می‌شود.

این کار سخت باید توسط این یازده کشور شکل گیرد.جهان نیازمند توافقات آزاد تجاری بیشتر است تا روح تجارت جهان را ارتقا دهد.

با امضای این توافق در منطقه جنوب شرقی آسیا باعث همکاری نزدیکتر چین ، هند، ژاپن و استرالیا خواهد شد.کشورهای این منطقه نیازمند بلندپروازی بیشتر تمامی‌کشورهای منطقه است.

ادغام بیشتر اقتصادی راهی مناسب برای استقبال از این روند است که برای تمامی‌کشورهای سودمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز