خبرگزاری کار ایران

بانوان ایران؛ قربانی قول‌های مردانه!

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۹۵۷

لیست دعوتی تیم ملی فوتسال بانوان حواشی زیادی را به همراه داشت.

به گزارش ایلنا، لیست دعوتی تیم ملی فوتسال بانوان که از سوی علی رعدی (مدیر فنی تیم ملی) و زیور بابایی (مربی تیم) اعلام شد. حواشی زیادی را به همراه داشت. در فهرست جدید نام فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی‌زاده سه بازیکن کلیدی تیم خط خورده بود. این سه بازیکن که در نخستین اردو جزو بازیکنان دعوتی بودند با شرکت نکردن در اردو اعتراض خود را نسبت به پرداخت نشدن پاداش قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آسیا که اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به دست آمد اعلام کردند اما با دعوت نشدن آنها برای نخستین اردوی سال ۱۳۹۸ این موضوع مطرح شد که کادر فنی به دنبال تنبیه کردن آنهاست.

البته رعدی در گفته‌هایی متناقض با سایت فدراسیون فوتبال علت این موضوع را جوان‌گرایی عنوان کرد و در بخش دیگر حرف‌های خود به صورت غیرمستقیم از دعوت شدن احتمالی آنها در اردوی بعدی خبر داد.

 

جوان‌گرایی دلیل اصلی یا بهانه؟

رعدی یکی از دلایل دعوت نشدن این بازیکنان را تلاش برای جوان‌گرایی تیم عنوان کرده بود، آرزو صدقیانی‌زاده در این مورد می‌گوید: «رده جوانان چه رده‌ای است که من ۲۷ ساله جزو آن نیستم؟ علاوه بر این آقای رعدی گفته بود ترجیح بر دعوت از بازیکنانی بود که در اردوی قبلی در تیم بودند اما واقعیت این نیست. خانم‌ها زارعی و شیربیگی هم در اردوی قبلی نبودند اما چگونه اسم آنها در فهرست جدید هست ولی ما نه؟ هنوز هم جواب قانع کننده‌ای از رعدی نگرفتم.»

نسترن مقیمی نیز با بیان اینکه بعید می‌داند این دلیل اصلی کادر فنی تیم ملی باشد، تأکید می‌کند: «اگر این دلیلشان بود چرا در اردوهای پیش نمی‌خواستند جوان‌گرایی کنند؟ اردوی قبلی سه هفته پیش بود یعنی از آن موقع تا الان ما پیر شدیم؟ این بهانه است. اگر دلیل‌شان هم این است که افراد حاضر در اردوی قبلی دعوت شدند باز هم درست نیست چون شیربیگی و زارعی هم در اردوی قبلی نبودند.»

علت شرکت نکردن در اردوی اول تیم ملی چه بود؟

صدقیانی‌زاده درباره دلیل شرکت نکردنش توضیح می‌دهد: «به خاطر اینکه اردوی اول دو روز بعد از بازی‌های لیگ بود و مصدوم هم بودم حتی به خانم بابایی و حجازی دلیل شرکت نکردنم را اطلاع دادم و دلیل بر بی‌احترامی و توهین نبود. علاوه بر این پرداخت نکردن پاداش‌هایمان و بد قولی فدراسیون در این زمینه هم مطرح بود.»

 

مقیمی هم در این رابطه می‌گوید: «اردوی اول روز بعد از فینال بود و به خاطر خستگی شرکت نکردیم البته افراد دیگری که الان جزو تیم ملی هستند هم به خاطر خستگی در اردو شرکت نکردند. علاوه بر این نسبت به پرداخت نشدن پاداشمان اعتراض داشتیم تا تکلیف پاداشمان را مشخص ‌کنند.»

 

تنبیه به خاطر اعتراض به حقی که ادا نمی‌شود!

یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد انتقاد شد حذف این بازیکنان به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن ۲۲ میلیون پاداش قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود. صدقیانی‌زاده در این مورد توضیح می‌دهد: «درست نیست به خاطر خواستن پاداش‌هایی که حقمان است ما را تنبیه کنند و بگویند حرف، حرف خودشان است. خیلی صادقانه خواستیم به حداقل پاداشمان برسیم. هیچ حرف زوری نزدیم و بی‌احترامی نکردیم. بارها خواستیم آقای تاج را ببینیم تا جواب قانع کننده‌ای در این زمینه به ما بدهد اما هیچ شخص خاص یا سازمانی جوابگوی ما نبود. شاید به خاطر اینکه خواسته خود را به آنها گفتیم ما را تنبیه کردند. با این کار و زیر سوال بردن ۱۴ سال زحمتی که برای تیم ملی کشیدم مصمم‌تر شدم که از این به بعد به زندگی شخصی خودم برسم.»

مقیمی می‌گوید: «اگر جواب کسی که درخواست طلبش را دارد و اعتراض کند خط خوردن از تیم ملی باشد پس چرا اصلاً حرف بزنیم؟ اعتراض ما تنبیه دارد اما قول‌های پوچی که فدراسیون می‌دهد و ما با توجه به حرف آنها برای زندگی شخصی‌مان برنامه‌ریزی می‌کنیم تنبیه ندارد؟ فدراسیون یک سال است پشت سر هم قول الکی می‌دهد اما کسی نیست که فدراسیون را تنبیه کند. مگر می‌شود چون قدرت دست عده خاصی است از روی قدرت چنین حرف‌هایی بزنند؟»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز