خبرگزاری کار ایران

درخواست قطر برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه خلیفه حفتر

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۶۷

روزنامه ایتالیایی «لاریپوپلیکا» امروز- سه‌شنبه- نوشت که وزیر خارجه قطر خواستار اعمال تحریم مؤثر سلاح بر فرمانده ارتش ملی لیبی و خروج وی از مناطق تحت کنترل خود در دوره اخیر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه ایتالیایی «لارپوپلیکا» امروز- سه‌شنبه- نوشت که «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه  قطر در مصاحبه با این روزنامه خواستار اعمال تحریم سلاح بر «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی و خروج نیروهایش از مناطقی شده است که در دوره اخیر بر آنها تسلط یافته است.  

این روزنامه به نقل از وزیر خارجه قطر نوشت که وی پس از ابلاغ همتای فرانسوی خود مبنی بر فعالیت پاریس برای برگزاری کنفرانسی در راستای منافع ملی در لیبی احساس خرسندی و رضایت می‌کند.

قدرت‌های منطقه از گروه‌های مختلفی که از زمان انقلاب ۲۰۱۱ و سرنگونی رژیم «معمر القذافی» دیکتاتور سابق لیبی برای تسلط بر این کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند، حمایت کرده‌اند.

آل ثانی در پاسخ به پرسشی درباره راهکار توقف این جنگ گفت: «پایان این جنگ از طریق ممنوعیت کارآمد سلاح بر حفتر که در حقیقت کشورهای حامی وی در تأمین سلاح مدرن را از این کار منع می‌کند، امکان‌پذیر است». 

وی در ادامه تأکید کرد که عربستان،‌ امارات و مصر سه کشوری بودند که روابط با قطر را در سال ۲۰۱۷ به دلیل اختلاف منطقه‌ای قطع کردند. 

مصر و امارات از بزرگ‌ترین حامیان حفتر هستند که از طریق مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی و مخالفان دیگر در شرق لیبی به جایگاه فعلی خود دست یافته است. 

مقام‌های شرقی لیبی مدعی هستند که قطر از رقیبان آنها یعنی گروه‌های با گرایش اسلامی در غرب لیبی حمایت می‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز