خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

در مورد وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم/ به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۶۶

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما همیشه در کنار مردم سوریه بوده‌ایم و به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم تا شرایط اقتصادی را در سوریه و ایران بهبود ببخشیم.

به گزارش ایلنا، محمد‌جواد ظریف که صبح امروز در راس هیاتی عازم سوریه شده بود، پس از دیدار با همتای سوری خود در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت ادلب گفت: ما در مورد وضعیت ادلب نگرانی جدی داریم و حتماً ایران، ترکیه و روسیه باید به تعهدات خود در مورد این موضوع عمل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: یکی از این تعهدات خلع سلاح گروه‌های تروریستی در این منطقه و خارج کردن آنها از ادلب است. گروه تروریستی النصره برای مردم ادلب و مردم نقاط اطراف این منطقه، یک تهدید جدی است و ما کشورهای عضو آستانه موظف هستیم که به تعهدات خود در این زمینه عمل کنیم و من در سفر به ترکیه این موضوع را دنبال می‌کنم.

ظریف ادامه داد: همکاری‌های اقتصادی و گفت‌وگوهای خوبی بین مقامات دو کشور ایران و سوریه انجام شده و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه‌های دولتی و خصوصی اتخاذ شده است. همچنین در خصوصترانزیت بین ایران، سوریه و عراق نیز بحث‌های خوبی در جریان سفر آقای روحانی به عراق و همچنین سفر آقای عادل عبدالمهدی به ایران صورت گرفت و ما امیدوار هستیم این اقدامات در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه و منافع مردم منطقه به خصوص ایران، سوریه و عراق باشد.

ظریف در تشریح دیدار خود با بشار اسد نیز گفت: گفت‌وگوی خیلی خوبی با جناب رییسجمهور اسد داشتیم. درباره مسائل منطقه‌ای و همچنین چگونگی ادامه پیش بردن مذاکرات در روند صلح آستانه و همکاری دوجانبه میان ایران و سوریه گفت‌وگو کردیم؛ ما همیشه در کنار مردم سوریه بوده‌ایم و به همکاری با دولت و مردم سوریه ادامه می‌دهیم تا شرایط اقتصادی را در سوریه و ایران بهبود ببخشیم و فکر می‌کنم از طریق همکاری شرایط زندگی را برای هر دو ملت ارتقا ببخشیم.

وی افزود: ما همچنین باید باهم در سطوح مختلف بین‌المللی در روند صلح آستانه همکاری کنیم و همچنین درباره پیش‌برد شرایط و حل‌وفصل سیاسی در سوریه مذاکره خواهیم کرد.

ظریف گفت: من همچنین با همتای خود، ولید معلم درباره این که چطور بتوانیم در روند آستانه پروسه سیاسی را پیش ببریم و اینکه در کمیته قانونی مذاکرات صلح آستانه چه اتفاقی باید بیافتد، گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتم. بنابراین به کار کردن بر روی این مسئله هم با سوریه و هم با شرکای دیگر خود در روسیه و ترکیه که گروه آستانه را با ما تشکیل می‌دهند و هم با دیگران امیدوار هستمتا شرایط مردم سوریه و صلح و امنیت خاورمیانه احیا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز