خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هوآوی:

سیاست‌های اقتصادی ترامپ، آینده آمریکا را به مخاطره می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۶۹

مدیرعامل شرکت هوآوی گفت که سیاست‌های اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا باعث هراس سرمایه‌گذاران خارجی شده و آینده این کشور را به مخاطره خواهد انداخت.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رن ژنگفی» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هوآوی گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری بزرگی‌ است ولی سیاست‌های اقتصادی وی در آینده برای آمریکا خساراتی به بار خواهد آورد.

رن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» از سیاست‌های کاهش مالیات ترامپ حمایت کرد و گفت که این سیاست‌ها باعث درآمد بیشتر شرکت‌ها و رونق بورس می‌شود ولی از طرفی سیاست‌های ترامپ، سرمایه‌گذارهای خارجی را از ورود به آمریکا می‌ترساند.

وی در ادامه گفت: «اگر ترامپ به ارعاب دیگر کشورها ادامه دهد و اقدام به دستگیری گاه و بیگاه مردم کند، چه کسی جرات به سرمایه‌گذاری در آمریکا خواهد کرد؟ مردم از گیر افتادن در آمریکا خواهند ترسید.»

رن از کشورهای مورد خطاب ترامپ یا دستگیری فرد خاصی نام نبرد.

وی ادامه داد که ترامپ سال گذشته جنگ اقتصادی با چین را آغاز کرده و همینطور از ورود تکنولوژی اینترنت نسل پنجم هوآوی به آمریکا با ظن جاسوسی برای چین ممانعت کرد.

بنیانگذار هوآوی ضمن رد هر گونه ارتباط با دولت چین ادامه داد که هوآوی نمی‌تواند تاثیری در رابطه چین و آمریکا بگذارد چون ما نمی‌خواهیم وارد این دعوا شویم و اساسا چیزی در آمریکا نمی‌فروشیم.

بر اساس این گزارش، دختر رن در ماه دسامبر گذشته به ظن دور زدن تحریم‌های ایران در کانادا دستگیر شد. رن و شرکت هوآوی هرگونه اتهام مبنی بر دور زدن تحریم‌های آمریکا را رد کرده‌اند.

رن در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی افزود: «زمانی که ترامپ مالیات را کاهش داد، می‌بایست سایر کشورها را به سرمایه‌گذاری ترغیب کند تا برای سرمایه‌گذاری به آمریکا بیایند نه اینکه با ارعاب باعث فراری دادن آنها شود. آمریکا امکانات لازم برای قدرتمندتر شدن شامل نیروی کاری زبده و تکنولوِژی لازم را دارد و نباید بخواهد که با زور دنیا را تصاحب کند».

وی گفت: «آمریکا نباید از شرکت کوچکی مانند ما بترسد. بیشتر کشورهای دارای ثروت‌های نفتی بدون اینکه محصولات ما را تست کنند، می‌خرند و از آن راضی هستند. آمریکا نباید خود را وارد دعواهایی بکند که به اقتصادش ضربه می‌زند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز