خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید مقتدی صدر از روند اصلاحات در عراق

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۵۰

رهبر جریان صدر عراق روز گذشته- دوشنبه- با انتقاد شدیدی نسبت به روند اصلاحات در این کشور، بر عزم خود برای اصلاح آفت‌های موجود بین مردم بدون توسل به گزینه سلاح تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز گذشته- دوشنبه- با انتشار توئیتی در انتقاد از روند اصلاحات نوشت: «هم وطن عزیز! فساد سیاستمداران در عراق کاملا واضح روشن است،‌ من در این باره بحث نخواهم کرد چرا که مسئولیتم به اندازه یک نقطه سر خط است! اما این بدان معنا نیست که تمام مسئولیت را بر عهده  سیاستمداران و سردمداران دولتی واگذار می‌کنیم چرا که حضرت علی فرموده هر آن طور که شما باشید،‌ حکومت نیز با شما رفتار خواهد کرد. این حدیث دو معنا دارد: نخست اینکه اگر شما خوب باشید، حکومت شما نیز خوب است و در غیر این صورت نه! اما مفهوم دوم اینکه: اگر انتخاب آنها توسط شما از طریق عملیات دموکراتیک صحیح و درست باشد، شما نیز صالح و شایسته خواهید بود و در غیر این صورت نه».

وی در ادامه توئیت خود نوشت: «به طور کل مردم نباید شانه از مسئولیت خود خالی کنند و نباید خطاها و اشتباهات خود را و حتی حمایت از سیاستمداران فاسد را منکر شوند..... هم اکنون شکاف‌ها و خلأهای بزرگی وجود دارد که فقط به حوزه دینی و اعتقادی محدود نیستند، ‌بلکه در زمینه‌های اخلاقی،‌ فرهنگی، ‌اجتماعی، قانونی، علمی و میهنی نیز وجود دارند». 

وی در ادامه افزود: «آری! من پس از آن‌که تلاش کردم با گوشه‌گیری، انزوا، اعتکاف و خلوت با خداوند متعال  خود را اصلاح کنم و سپس تلاش کردم تا افراد وابسته به خودم و حتی برخی نزدیکانم را که شما آنها را مورد اعتماد من می‌دانستید، اصلاح کنم، اکنون می‌خواهم مردم را روشن کنم».

رهبر جریان صدر در پایان افزود: «امروز می‌خواهم اصلاحات جدیدی انجام دهم و آن اصلاح آفت‌های موجود بین مردم بدون توسل به سلاح و کمک گرفتن از احدی از خلق خداوند است چرا که من نگرانم دخالت برخی آزار دهنده باشد بنابراین بر خداوند متعال توکل کردم و در ادامه به شرط حیات، این آفت‌ها را بیان خواهم کرد و اگر زنده نبودم، از شما طلب دعا و آمرزش دارم». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز