خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه شورای شهر درخواست کرد؛

تعیین شاخص‌های مشخص برای تشخیص باغات پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۱۲

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران، از اعضای شورا درخواست کرد در خصوص تشخیص باغات در پایتخت به رویه مشخصی برسند و تنها عکس های هوایی ملاک نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به بررسی چند پلاک ثبتی و تشخیص باغ بودن و نبودن آنها پرداختند.

در جریان بررسی یکی از این پلاک های ثبتی که بر اساس سند فضای سبز آن باغچه دانسته شده بود، اعضا به موضوع عدم ضابطه مشخص در خصوص تشخیص باغات اشاره کردند.

زهرا نژادبهرام با بیان اینکه در کمیسیون ماده 7 در موضوع برخی پرونده ها به جمع بندی مشترکی نمی رسیم گفت: بر اساس عکس های هوایی ما تجمعی از درختان را می بینیم اما تاریخ این عکس ها مشخص نیست و گاهی مربوط به دهه های قبل می شود و در حال حاضر نشانی از این درختان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید به جمع بندی مشخصی برای تشخیص باغات برسیم. بر اساس سند این باغ اعلام شده یک عمارت و باغچه، در جلسه پیشین شورا پرونده مشابهی داشتیم که اعضا به آن رای مثبت دادند بنابراین این زمین یک باب خانه و یک باغچه است و باغ محسوب نمی شود.

وی تاکید کرد: باید رویه مشخصی در خصوص تعیین باغات مشخص شده و عکس ها با تاریخ به نمایش گذاشته شود.

خلیل آبادی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: همه در قدیم یک خانه داشتند و یک باغچه و داشتن باغچه دلیلی بر باغ بودن آن زمین نیست.

حسن رسولی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آرای کمیسیون ماده 7 مرز باریکی بین حقوق مردم و شهر است گفت: باید در خصوص پلاک های ثبتی به مشخصات سند توجه شود و به خاطر مسائل حاشیه ای حقوق مالکان از بین نرود. این خانه 35 اصله درخت داشته و باید حد نصاب داشتن درختان باغ نیز روشن شود.

سالاری در دفاع از رای کمیسیون که این ملک را باغ تشخیص داده بود، گفت: این ملک 35 درخت دارد و 215 متر مربع بنا که در بخش بنا حقوق مکتسبه مالک حفظ می شود و شامل قانون باغ نمی شود و برای حفظ درختان محوطه این زمین را باغ تشخیص دادیم که در نهایت اعضا رای به باغ بودن این زمین دادند.

همچنین در این جلسه پلاک ثبتی که کمیسیون ماده 7 آن را زمینی زراعی تشخیص داده بود مورد بررسی قرار گرفت که بهاره آروین در جریان بررسی این پلاک ثبتی تاکید کرد: شورا نمی تواند در خصوص زمین های زراعی تصمیم گیری کند و اعتراض این پرونده به زراعی تشخیص دادن است.

رسولی در ادامه جلسه گفت:  از اعضای شورا خواهش می کنم در رای های خود تحت تاثیر مسائلی غیر از حق و عدالت قرار نگیرید و همانطور که عضو دیگر شورا گفتند تصمیم گیری در خصوص زمین های زراعی در اختیار شورا نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز