خبرگزاری کار ایران

دغدغه‌های کارگران پیمانکاری نفت:

مزد و مزایای ما خیلی پایین است/ چرا طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرایی نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۵۸۲

کارگران پیمانکاری نفت از عدم تحقق وعده‌ها انتقاد دارند و می‌گویند رفاهیاتی که پرداخت می‌شود دائم و مستمر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لایه‌لایه کردن نیروی کار و استمرار تبعیض در مزد و مزایای مزدی، در اکثر بخش‌های صنعت و خدمات کشور به چشم می‌خورد؛ یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها «صنعت نفت» است که کارگران پیمانکاری آن از شرایط شغلی خود انتقادات بسیار دارند.

این کارگران می‌گویند: متاسفانه از مزایای مناسب دریافتی و رفاهی همسان با رسمی‌ها و قراردادی‌ها برخوردار نیستیم و گاه با پرداخت‌های «کمک جبرانی معیشتی» از طرف شرکت نفت دلخوش می‌شویم که البته این پرداخت‌ها مستمر نیست. ما پیمانکاری‌ها در این شرایط بد اقتصادی با حداقل‌ها می‌سوزیم و می‌سازیم.

این کارگران خواستار رفع تبعیض و اجرای قانون کار یکسان- مزد یکسان هستند و می‌گویند در بخش‌هایی که کار وپروژه دائم است چرا شرکت‌های پیمانکاری برچیده نمی‌شود؟

پیمانکاری‌ها خواسته دیگری نیز دارند: اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل؛ در برخی از زیرمجموعه‌های وزارت نفت، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای پیمانکاری‌ها اجرایی شده اما در بعضی دیگر از واحدها، خبری از اجرای این طرح برای کارگران پیمانکاری نیست؛ این درحالی‌ست که براساس قانون کار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل یک «ضرورت» است.

"علی" کارگری که در بندر صادراتی "مجیدیه" کار می‌کند، می‌گوید: پایین بودن مزد، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و عدم برخورداری از مزایای قانونی مثل «بدی آب و هوا» کار را برای ما کارگران پیمانکاری دشوار کرده و امیدواریم وزارت نفت به پایین‌ترین زیرمجموعه‌‌های خود دقت بیشتری داشته باشد تا حقوق کارگران ضایع نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز