خبرگزاری کار ایران

فتحی در جلد افتخاری؛ فرشید باقری مثل مجتبی جباری؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۱۰

اخراج موقت فرشید باقری بعد از دربی را گردن وینفرد شفر انداختند، اما سبک و سنگین کردن اظهار نظر‌های اخیر سرمربی و مدیر عامل استقلال نشان می‌دهد پیرمرد آلمانی خواستار بازگشت شماره 14 تیمش به تمرینات است

به گزارش ایلنا،فرشید باقری بعد از دربی و به دلیل آنچه که حضورش در اتفاقات و درگیری‌های بین دونیمه عنوان می‌شود، از استقلال کنار گذاشته شد. این برای اولین بار نیست که در لیگ هجدهم یک بازیکن به دلیل مسایل انضباطی از استقلال اخراج می‌شود.جدا از بحث مهدی قائدی، 12 آبان هم روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی به دلیل درگیری لفظی با امیرحسین فتحی در اردوی تیم، از همراهی استقلال درسفر به تبریز و بازی با ماشین سازی محروم شدند.

بعد ازحذف شدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا وهمچنین کنار رفتن این تیم از جام حذفی با شکست برابر سایپا، هیات مدیره و مدیر عامل باشگاه برای بازیکنان جریمه 20 درصدی در نظر گرفتند و فتحی هم با توپ پر در اردوی تیمش حاضر شد که آن ماجرا و اخراج‌ها اتفاق افتاد. البته اخراج این 2 بازیکن چندان طولانی نبود وحدود یک هفته بیشتر دوام نیاورد. اخراج فرشید باقری هم شباهت زیادی به ماجرای اخراج اسماعیلی و چشمی دارد.

درباره دلیل کنار گذاشتن این بازیکن مطالب زیادی نوشته و رسانه‌های مختلف بارها به پشت پردن ماجرا سرک کشیده‌اند.این بازیکن قبل از دربی مصاحبه ای انجام داد و از مشکلات استقلال در این بازی به دلیل ضعف مدیریتی گفت:«فکر می‌کنم شرایط خودم و تیم آنگونه که باید باشد نیست چرا که به دلیل در اختیار نداشتن زمین مناسب نتوانستیم خوب تمرین کنیم و در این هفته تمرین تاکتیکی انجام ندادیم.چمن مصنوعی به زانو و مچ پا فشار زیادی می‌آورد و به همین دلیل برخی بازیکنان استقلال ترجیح دادند به صورت اختصاصی تمرین کرده و در کار تیمی شرکت نکنند. این هفته برخی بازیکنان اصلی خود را در اختیار نداشتیم و آن‌ها در کلینیک استقلال با دکتر نوروزی و در زمین به صورت اختصاصی با فیلیپ کار کردند. برای دربی شرایط خوبی نداریم.»

برخی رسانه هم از انتقاد تند او علیه فتحی در شب دربی نوشتند و مدعی شدند که خطاب به مدیر عامل باشگاه گفته است که:«هر بار وعده می‌دهید و زمین تمرین را درست نمی‌کنید. شما به اردو می‌آیید ما بیشتر عصبی می‌شویم تا این‌که روحیه بگیریم.»هرچند هیچ کدام از این روایت‌ها تایید نشده یا منبع رسمی آن را تایید و تکذیب نکرده است اما همین سکوت می‌تواند نشان بر صحت و درستی روایت‌های مطرح شده باشد.

 به نام شفر، به کام فتحی

اخراج موقت فرشید باقری بعد از دربی را گردن وینفرد شفر انداختند، اما سبک و سنگین کردن اظهار نظر‌های اخیر سرمربی و مدیر عامل استقلال نشان می‌دهد پیرمرد آلمانی خواستار بازگشت شماره 14 تیمش به تمرینات است اما احتمالا فتحی فعلا مخالفت می‌کند:« مربی بسیار مشهوری در آلمان که سرمربی بایرن بود با من صحبت کرد و به من گفت اگر هر بازیکنی که‌اشتباه می‌کند را بیرون بگذارم، باید خودم به میدان بروم. باید با مدیرعامل باشگاه صحبت کنم و اگر همه را بیرون بگذارم، بازیکن کافی ندارم. بایرن مونیخ یکی از بزرگترین باشگاه‌های دنیا است و آن‌ها نیز جریمه مالی کردند و جریمه مالی بهتر است و در پایان فصل درباره دیگر مسایل صحبت می‌کنیم. لواندوفسکی را می‌شناسید و می‌دانید که او در تمرین دعوا کرد اما سرمربی تیم هر دو نفر را 100 هزار دلار جریمه کرد. این بازیکن از فردا دوباره برای تیم جنگید.»

هرچند فتحی تلاش می‌کند تا اخراج هافبک معترض استقلال را پشت بحران پسا دربی و شفر پنهان کند اما اظهار نظر اخیرش کاملا از خواست و تمایل او در این ماجرا خبر می‌دهد. این‌که طبق اعلام فتحی جلسه انضباطی قائدی تشکیل شده و مجوز بازگشت گرفته، اما باقری هنوز حتی به باشگاه و جلسه انضباطی احضار نشده خودش گویای همه چیز است:«مشکل قائدی حل شده و اکنون با تیم است، اما باقری همچنان حق حضور در تمرینات را ندارد و جلسه‌ای برای این بازیکن تشکیل نشده است.»

فرشید مثل مجتبی؟!

این ماجرا شباهت زیادی به داستان نیم‌فصل لیگ هفدهم و کنار گذاشته شدن مجتبی جباری توسط رضا افتخاری دارد.8 شاکی در رختکن به مدیرعامل باشگاه معترض می‌شود و افتخاری هم از خواسته علیرضا منصوریان برای اخراج رحمتی استفاده و آن طور که ملکی عضو وقت هیان مدیره باشگاه افشا کرد،خواستار کنار گذاشتن جباری می‌شود.

در نهایت مدیر وقت باشگاه به خواسته‌اش رسید و با وجود بازگشت رحمتی، مجتبی که با باشگاه قرارداد هم داشت برای همیشه از تیم کنار گذاشته شد. آنهم بدون این‌که کسی دلیل این موضوع را شفاف و صریح بیان کند. شفر هم در آن مقطع رابطه خوبی با شماره 8 پیدا کرده بود و باهم دیدار هم کردند، اما خب نخواست یا نتوانست مانع دخالت افتخاری در حیطه فنی شده و مجوز بازگشت جباری را بگیرد.این ماجرا حالا برای فرشید باقری رخ داده و فتحی جای افتخاری را گرفته است.اگر آن طور که می‌گویند اراده مدیریت باشگاه بر کنار گذاشتن همیشگی این بازیکن باشد، تجربه و شواهد نشان می‌دهد شفر با وجود مخالفتش با چنین تصمیمی، خودش را به خاطر یک بازیکن، با کسانی که پول قراردادش را تامین و پرداخت می‌کنند در نمی‌اندازد!

معذرت خواهی کند و برگرد؟

از طرف دیگر شنیده می‌شود مدیریت استقلال درباره باقری مانند جباری آنقدر‌ها هم سخت گیر و سفت و سخت نیست وبه یک شرط حاضر است کوتاه بیاید.گویا باقری برای بازگشت باید از فتحی آنهم مقابل همه عذرخواهی کند. شاید مثلا باید یک مصاحبه که در آن تقدیر و تشکر ویژه ای از مدیریت زحمتکش باشگاه می‌کند انجام دهد. موضوعی که گفته می‌شود شماره 14 هنوز زیر بار نرفته است. اگر این اتفاق نیافتد، طبق شنیده‌ها رفتن فرشید دیگر برگشتی نخواهد داشت و دوران حضور 3 ساله‌اش در استقلال به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز