خبرگزاری کار ایران

همایش بزرگداشت روز ملی منابع انسانی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۹۵۵

همایش بزرگداشت روز ملی منابع انسانی با حضور مدیران منابع انسانی، کارفرمایان و مدیران کشور عصر امروز در محل سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد محجوب، رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاوران منابع انسانی کشور در این همایش با بیان اینکه انجمن صنفی مدیران و مشاوران منابع انسانی تا کنون اقدامات مهمی در راستای بهبود مدیریت در این حوزه انجام داده است، گفت: در سال گذشته با همکاری دانشگاه تهران ادبیات اولیه و منسجمی در حوزه منابع انسانی با بررسی‌‌‌های انجام شده به تصویب رسید. 

وی افزود: تعبیر مشترک از مدیریت منابع انسانی باعث وحدت رویه و انسجام خوبی در این حوزه شد و خیلی از ابهامات را رفع کرد.

رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاوران منابع انسانی کشور با اشاره به اینکه در گذشته تعابیر مختلف در حوزه برداشت و تعابیر از مدیریت منابع انسانی وجود داشت، اظهار داشت: می‌بینیم تعابیر مختلفی در سازمان‌های مختلف به کار می‌رود. در انجمن به دنبال این نیستیم که با مباحث منابع انسانی سازمانی به صورت خشک مواجه شویم.

محجوب با اشاره به ضرورت توجه به مسائل رفاهی منابع انسانی، تصریح کرد: آموزش در حوزه منابع انسانی مورد توجه انجمن قرار گرفته است. در حوزه نشر و آثار نیز اقداماتی انجام گرفته است؛ از جمله میز کتاب و ارتباط با خبرگزاری‌‌ها مورد توجه قرار گرفت تا این حوزه هرچه بیشتر عمومی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بین انجمن صنفی مدیران منابع انسانی و دانشگاه تهران و سازمان مدیریت صنعتی همکاری‌هایی صورت گرفته است که گام بسیار مهمی خواهد بود. در واقع می‌توان گفت انجمن صنفی مدیران منابع انسانی در حوزه استانداردسازی، توانمندسازی و رویکرد صنفی توجه کرد.

مدیریت منابع انسانی کارآمد در بحران اقتصادی باید مورد توجه باشد

نسرین جزنی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و سازمان مدیریت صنعتی دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به اینکه مدیریت منابع انسانی در بحران‌های اقتصادی نقش مهمی دارد، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها از تورم و بحران اقتصادی به عنوان دلیل تعدیل‌های بنگاه‌های اقتصادی نام می‌برند. البته تورم رشد زیادی داشته است. نرخ تورم در سال۹۶ حدود ۹.۶ درصد و در سال ۹۷ حدود ۱۸.۴ درصد بوده است اما متاسفانه به جای ارائه راهکار زیر چتر تحریم پنهان شده‌ایم. فکر می‌کنم این‌طور نیست که در شرایط بحران نتوان در مورد منابع انسانی کاری کرد. 

وی افزود: موج صنعتی چهارم در این روزها در راه است. ساکنان دیجیتال عنوانی است که می‌توان به نسلی که در این موج صنعتی زیست می‌کند، بدهیم. در این دوره خیلی‌ها از رویکرد آینده‌‌نگرانه در حوزه منابع انسانی نام می‌برند؛ به این معنا که چه کار کنیم راندمان نیروی کار بالا برود. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و استفاده از نیروی کار خارجی ابراز داشت: در خیلی از کشورهای دنیا معمولاً به ۵۰ زبان زنده دنیا بخشنامه می‌‌دهند‌. 

وی با بیان اینکه در این روزها مدیریت دیجیتال اهمیت دو چندان دارد، عنوان کرد: نباید فراموش کرد که سازمان‌ها باید منعطف باشند. در دنیا اکثر سازمان‌ها پروژه‌ای و ماتریسی بوده و سلسله مراتبی نیستند. در عین حال حرفه‌ای‌های منابع انسانی حرف اول را میزنند. 

جزنی با اشاره به اهمیت مدیریت و رهبری در بحث منابع انسانی یادآور شد: رهبران کاریزماتیک خطر جدی دارند و باید صدا و تجربه کارکنان در نظر گرفته شود. در این ضورت می‌توان شاهد مدیریت منابع انسانی کارآمدی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز