خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس:

شهرهایی که ما ساخته‌ایم، در برابر سیل آسیب می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۴۹

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به آسیب هایی که کشور از سیل اخیر دیده است، گفت: رویکرد مهندسی و مدیریت کشور در دهه اخیر نشان داد توجه به مباحث شهری کم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق شناس در صد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن تشکر از پرداختن درست، صحیح و گسترده به بحث نوروز در تهران گفت: یک سال و نیم است که می بینیم توجه به شادی های جمعی رفته رفته به جایگاه خود نزدیک می شود و رضایت شهروندان را در پی دارد. در نوروز امسال شاهد توجه گسترده مناطق شهرداری و سازمان هایی همچون سازمان نوسازی اراضی عباس آباد به شادی و نشاط مردم بودیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص سیل هایی که در کشور رخ داده هم گفت: رویکرد مهندسی و مدیریت کشور در دهه اخیر نشان داد توجه به مباحث شهری کم است.

وی افزود: بافت‌هایی که در گذشته در شهرهایی مثل پلدختر و خرم آباد و حتی شیراز ساخته شده نشان می‌دهد که گذشتگان ما خوب عمل کردند. حتی تخت جمشید به گونه ای بود که حوزه‌های زیرین شهری آن آب را خوب انتقال می‌داد. اما شهرهایی که ما در ۴۰ سال اخیر ساختیم از سیل آسیب می بیند و باید فکری برای این موضوع کرد.‌

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه ابعاد خسارات و ویرانی های سیل های اخیر در استانهای گلستان و لرستان و خوزستان و فارس بسیار گسترده بوده است گفت: بسیاری از هموطنان ما جان باخته و داغ دیده و بی خانمان شده و نیازمند کمک های بسیار گسترده هستند.تاکنون ٧٨ کشته را در آمار رسمى گزارش داده اند.

حق شناس ادامه داد: بدون بسیج همه ظرفیت های دولتی و اجتماعی و مدنی نمی توان حتی بخش کوچکی از نیازهای گسترده هموطنان در رنجمان را تامین کرد.دولت و نهادهای دیگر همه تلاش خود را به کار گرفته اند. مردم و نهادهای مدنی فعال شده اند و شهرداری تهران نیز اقدامات عاجلی را به کار بسته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:حضور شهردار محترم در مناطق سیل زده ،حضور معاون مناطق در منطقه سوسنگرد،حضور شهردار در خوزستان و فعال شدن مناطق براى جمع اورى کمک و معاونت خدمت شهرى همه همبستگی ملی را شکل می دهند.شهرداری تهران به لحاظ دانش و امکانات فنی و نیروی انسانی می تواند نقش مهمی در مدیریت کمک های مورد نیاز سیل زدگان داشته باشد.

حق شناس ادامه داد:حال نوبت شورای شهر است که با حمایت قاطع از اقدامات شهرداری برای کمک به سیل زدگان ضمن تشویق و حمایت قاطع خود و در نظر گرفتن بودجه مناسب و مصوبه قانونى نقش شایسته خود را ایفا کند. من از تصویب طرح دوفوریت کمک به مناطق سیل زده تشکر می کنم. تصویب این طرح کمک موثری به مدیریت شهرداری در تامین و اعزام کمک ها و نیروی انسانی خواهد بود.

وی افزود: این لایحه و نتایج حاصل از بسیج نیروها و امکانات شهرداری از جمله اعزام نیرو به مناطق سیل زده نقش مهمی در کسب آمادگی و تجربیات لازم در مدیریت بحران های احتمالی در آتیه خواهد داشت.

حق شناس در ادامه گفت: تصویب این لایحه موانع و مشکلات احتمالی پیش روی شهرداری در کمک به سیل زدگان را کاهش می دهد و موجب دلگرمی مدیریت و نیروهای شهرداری در کمک رسانی موثر می شود و از طرف دیگر نقش پررنگی در فرهنگ سازی کمک سایر شهرداری ها و شوراهای شهر کشور در موارد مشابه خواهد داشت.

حق شناس اظهار داشت: از آنجایی که تاکنون بیش از ۲٥ استان کشور از تاریخ ۲۹ فروردین ۹۷ دچار بحران سیل شده اند و با توجه به حجم خسارات وارده بر اموال شهروندان، بسیاری از هم وطنان سیل زده با کمترین امکانات بهداشتی، رفاهی و غذایی در حال معاش هستند، از همین رو لازم است تا هر یک از نهادهای اجرایی از جمله شهرداری تهران، کمک های خود را در اسرع وقت به این مناطق ارسال کنند. لذا زمان در این کمک رسانی بسیار حایز اهمیت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در خاتمه افزود: از آنجایی که سیل یکی از بحران های طبیعی است که پس از وقوع منجر به شیوع برخی بیماری هایی می شود که عامل آن میکروب های موجود درسیلاب است، لذا لازم است قبل از شروع فصل گرما که منجر به افزایش بیماری های مذکور می گردد، اقدامات عاجل جهت ساماندهی شرایط معاش شهروندان سیل زده صورت گیرد که باید خدمات شهری کمک کند، لذا با پیشنهاد ۱۰۰میلیارد ریال کمک به مناطق سیل زده کاملا موافقم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز