خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت کارگاه‌های تعطیل شده برای برقراری بیمه بیکاری آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۶۵

با توجه به آماده باش مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در ایام نوروز، مراکز درمانی این سازمان در استان‌های سیل زده به صورت ویژه‌تر جهت خدمت رسانی به مراجعان و مصدومان احتمالی آماده شدند. در این مراکز دارو، تجهیزات وتیم‌های درمانی به میزان بیشتری مستقر شد تا در صورت نیاز خدمات ارائه شود.

به گزارش ایلنا، از ساعات ابتدایی وقوع سیل در استان‌های گلستان، فارس، لرستان، خوزستان و برخی مناطق دیگر کشور، کمیته بحران در ادارات کل و مدیریت‌های درمان تامین اجتماعی استان‌های سیل‌زده تشکیل و تمهیدات لازم با راهبری ستاد این سازمان برای بهره برداری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات این سازمان جهت کمک به مردم سیل زده اندیشیده شد.

با توجه به آماده باش مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در ایام نوروز، مراکز درمانی این سازمان در استان‌های سیل زده به صورت ویژه‌تر جهت خدمت رسانی به مراجعان و مصدومان احتمالی آماده شدند. در این مراکز دارو، تجهیزات وتیم‌های درمانی به میزان بیشتری مستقر شد تا در صورت نیاز خدمات ارائه شود.

گروه‌های تخصصی بهداشت زنان و روان خانواده بسیج جامعه پزشکی تامین اجتماعی نیز در جمع خانواده‌های سیل زدگان حاضر شدند و نسبت به ارائه خدمت رسانی اقدام می‌کنند.

در ۲ هفته گذشته ۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ تیم از مدیریت درمان تامین اجتماعی گلستان شامل پزشک، پرستار، ماما و کادر پشتیبانی به مناطق سیل زده استان اعزام شدند و طی این مدت ۱۰ هزار نفر را ویزیت کردند.

همچنین حقوق مستمری بگیران استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۹۸ زودتر از موعد مقرر پرداخت شد.

پرداخت بیمه بیکاری یکی دیگر از برنامه‌هایی است که سازمان تامین اجتماعی در برابر کارگاه‌های حادثه دیده مشمول که دچار وقفه فعالیت و بیکاری کارگران شده ارائه خواهد کرد. کارگاه‌ها توسط کارشناسان این سازمان سریعاً مورد بررسی قرار می‌گیرد و همچنین خسارت‌های وارده به آنها نیز ارزیابی خواهد شد.

محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تأمین اجتماعی) پیشتر اعلام کرده بود برای کارگران شاغل در کارگاه‌هایی که در اثر سیل تعطیل شوند مقرری بیمه بیکاری برقرار می‌شود.

ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل زده یکی دیگر از اقداماتی است که به صورت داوطلبانه از سوی کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور در حال انجام است. این کمک‌ها میان سیل زدگان توزیع می‌شود.

در اولین روز طرح اهداء کمک به سیل‌زدگان محله سعدی شیراز نیز ۵۰۰ تخته پتو توسط کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس بین سیل زدگان توزیع شد.

تاکنون سه مرحله کمک‌های غیرنقدی از سوی کارکنان اداره کل تامین اجتماعی لرستان و شعب تابعه حاوی مواد غذایی، پتو، دارو و لوازم بهداشتی به مناطق سیل‌زده این استان ارسال و این محموله توسط تعدادی از کارکنان تامین اجتماعی در منطقه سیل‌زده شاهیوند بین مردم توزیع شد. گروه کوهنوردی اداره کل تامین اجتماعی استان لرستان، ارسال و توزیع مواد غذایی تهیه شده را به مناطق روستایی که دسترسی جاده‌ای ندارند را برعهده گرفت.

 همچنین، گروه‌های جهادی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی به صورت خودجوش به مناطق سیل زده عزیمت می‌کنند و خدمات درمانی، عمرانی و... ارائه می‌کنند. به منظور امداد رسانی به مردم سیل‌زده در مناطق استان خوزستان بویژه روستاها، تاکنون ۷ تیم و گروه جهادی متشکل از کارکنان واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی این استان به این مناطق اعزام شده‌اند.

شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی نیز در امداد رسانی به سیل‌زدگان مشارکت فعالی داشته‌اند.

از ابتدای بارندگی‌ها شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) با همه امکانات بویژه با به کارگیری ماشین آلات سنگین و سبک در حال کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده هستند و از سوی واحدهای مختلف این شرکت در سراسر کشور، لودر، بیل مکانیکی، مینی لودر و بولدوزر به نقاط سیل‌زده اعزام شده است.

همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه و تسهیلات تعمیرات مسکن از سوی بانک رفاه کارگران جهت سیل‌زدگان اختصاص یافته است. کمک‌های نقدی نیز از سوی کارکنان بانک رفاه کارگران به استان‌های سیل زده اهدا شد و در خصوص کمک‌های غیرنقدی نیز، کارکنان این بانک در اقدامی هماهنگ کمک‌های غیرنقدی خود را تجمیع و در مناطق درگیر سیل توزیع کردند که این اقدام همچنان ادامه دارد.

شرکت اوزان واحدهای تابعه این سازمان نیز در راستای تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی شرکتی و کمک به مناطق سیل زده و هموطنان آسیب دیده کشور، قریب به ۳ هزار قوطی شیر خشک جهت نوزادان و شیرخوارگان حادثه تلخ سیل به اداره کل بهزیستی استان لرستان ارسال تا در اختیار مردم حادثه دیده قرار گیرد.

خاطرنشان می‌سازد، جریان خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی و واحدهای تابعه آن به سیل‌زدگان تا زمان رفع مسائل آنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز