خبرگزاری کار ایران

ریک مچار:

تشکیل دولت وحدت در سودان جنوبی تا ۱۲ می محتمل نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۴۰

رهبر پیشین مخالفان در سودان جنوبی از بعید بودن تشکیل دولت وحدت ملی تا تاریخ ۱۲ ماه می توسط رهبران مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «ریک مچار» رهبر پیشین مخالفان در سودان جنوبی که قرار است معاون اول رئیس دولت وحدت ملی شود، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز، گفت: «من مطمئن هستم که فرماندهی نظامی جدید در خارطوم ضامن توافق صلح در سودان جنوبی خواهد بود».  

مچار در ادامه افزود که نیاز است مهلت تعیین‌شده برای متحد کردن نیروهای دفاعی، استقرار آنها و خلع سلاح در پایتخت به مدت شش ماه تمدید شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره امکان تشکیل دولت وحدت ملی تا ۱۲ ماه می گفت:‌ «متأسفانه باید بگویم که امکان آن وجود ندارد». 

مچار گفت: «ما آوارگانی داریم که تا زمان حصول اطمینان از امنیت به کشور باز نخواهند گشت».

وی تأکید کرد «بنابراین ما باید به قدر کافی نیروهای امنیتی آماده کنیم تا مردم از توافق پایدار مطمئن شوند. به همین دلیل امکان تشکیل دولت وحدت ملی تا ۱۲ ماه می بعید است».

کارشناسان و ناظران سیاسی با مچار دراین زمینه اتفاق نظر دارند. 

«کلیم ریان» هماهنگ‌کننده سابق کمیته کارشناسان سودان جنوبی در شورای امنیت گفت: «با توجه به عدم وجود یک جانشین حقیقی گزینه تأخیر در تشکیل دولت ملی قطعی است و اگر فشار خارجی اعمال نشود، کارکرد گزینه تأخیر نیز چندان امیدوار کننده نخواهد بود».

«پیتر مارتل» نویسنده کتاب «درباره تاریخ سودان جنوبی» نیز در مصاحبه با رویترز گفت:‌ «من به این موضوع نگاه عملی دارم، اگر تأخیر در روند تشکیل دولت ملی امنیت بیشتر ایجاد کرده و به جنگ پایان دهد، بهتر است که چنین تصمیمی اتخاذ شود».   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز