خبرگزاری کار ایران

رحمانی مطرح کرد؛

خسارت دو هزارمیلیارد تومانی سیل به واحدهای تولیدی و صنفی

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۳۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت دو هزار میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی از کمک به این واحدها از طریق امهال وام و معافیت مالیاتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی درباره خسارت سیل به بخش‌های صنعت، معدنی و تجارت گفت: حدود دو هزار میلیارد تومان این واحدها خسارت دیده اند و ۲۵ شهرک صنعتی دچار آب گرفتگی شده است و البته هنوز آمار استان خوزستان به این لیست اضافه نشده است.

وی افزود: همچنین ۳۰۰ واحد صنعتی آسیب دیده اند و ۹ هزار واحد صنفی دچار آب گرفتگی و خسارت از ۲۰ تا ۹۰ درصد شده‌اند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسات آتی دولت پیشنهادات مشترک این وزارتخانه به همراه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای کمک به واحدها مطرح می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: تسهیلاتی همچون امهال وام، معافیت مالیاتی برای آنها که بیشتر آسیب مواجه شده‌اند، اعطا می‌شود و در بخش مسکن، معیشت مردم و... دولت مصمم به کمک به مردم است.

وی ادامه داد: تسهیلات بلاعوض برای مساکن روستایی است و همچنین وام کم‌‌بهره تا سقف ۴۵ میلیون تومان است، برای اصناف در نظر گرفته شده است، در حوزه کمک به واحدهای صنعتی نیز هفته‌‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه پل‌‌ها، راه‌‌ها و زیرساخت شهرک‌‌‌ها در جریان سیل آسیب‌‌دیده که برای رفع آن مساعدت خواهد شد، اظهار داشت: در استان‌‌هایی که سیل وجود نداشت نیز بخش‌‌‌های صنعتی معدنی و تجاری مشارکت کردند و همکاران ما در سازمان‌‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌‌های صنعتی نیز در مدیریت بحران نقش داشتند.

رحمانی ادامه داد: در این مدت کمک‌هایی از سوی فعالان بخش خصوصی و صنعتگران استان‌های مختلف جمع‌‌آوری شد که برای استان‌های سیل‌زده ارسال شد.

وی درباره خسارت سیل به صنعت و تجارت ایلام، با بیان اینکه مدیریت و هماهنگی در این استان، آسیب سیل را به حداقل رسانده است، تصریح کرد: ایلام در صنعت پتانسیل بالایی دارد که متاسفانه به این اندازه توسعه‌نیافته است، با این همه، در حال حاضر پروژه‌های خوبی به خصوص در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز