خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

۳۳۱ رستوران بین‌راهی در ایام نوروز پلمپ شدند

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۷۷۵

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۲۸۲۹ مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند.

به گزارش ایلنا، علیرضا رئیسی در تشریح جزییات این خبر گفت: در نوروز امسال بیش از سه هزار تیم بازرسی بهداشت محیط از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کار نظارت بهداشتی بر تهیه و توزیع مواد غذایی، آب آشامیدنی همچنین اماکن را بر عهده داشتند.

وی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طی برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی را ۶۶۸ هزار و ۱۷۶ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی در این برنامه ۱۹۸ هزار و ۳۱۶ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌‌‌های بین راهی ۳۱ هزار و ۵۶۴ مورد و کل بازرسی‌‌‌های بهدشت محیطی ۸۹۸ هزار و ۵۶ مورد بود.

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌ها و نهادها در اجرای این برنامه تصریح کرد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی در طی اجرای برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی ۱۲ هزار و ۵۱۳ مورد بود که از این تعداد ۸۸۱ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌‌های بین راهی هستند.

رئیسی افزود: همچنین کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده ۲۸۲۹ مورد بود که ۳۳۱ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بودند. مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده هم در این مدت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۹۱۴ کیلو گرم بود.

وی با اشاره به استفاده گسترده کارشناسان بهداشت محیط در سراسر کشور از وسایل سنجش پرتابل طی اجرای این برنامه خاطرنشان کرد: در این مدت، تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۵۵۹ هزار و ۴۱۱ مورد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: تشدید کنترل و سنجش سلامت آب آشامیدنی از مباحث مهم در طول اجرای این برنامه بود که طی آن  تعداد ۶۰۲ هزار و ۶۷۶ مورد کلرسنجی آب انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز