خبرگزاری کار ایران

سایپا - پرسپولیس، تکرار خاطرات تلخ تونل تختی؛

از فحش ناموسی تا استخدام بزن‌بهادر از کرواسی، با نبرد قرمز و نارنجی‌های پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۹۴

پرسپولیس و سایپا در دیدار دور رفت فصل جاری با درگیری و جنجال به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار پرسپولیس - سایپا از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر علاوه بر اینکه با توجه به موقعین سرخپوشان در جدول و نزدیک شدن به پایان لیگ و البته تقابل دایی با تیم سابقش جذابیت‌های خاص خودش را دارد، به واسطه جنجال‌ها و حواشی دیدار رفت دو تیم که تا مدت‌ها در موردش صحبت می‌شد، حساس‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

5 آبان 97 و در هفته دهم رقابت‌ها بود که دو تیم به میزبانی سایپا و در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند و در پایان در حالی به تساوی یک - یک رضایت دادند که هر دو تیم نسبت به اتفاقات درون زمین و البته تصمیمات حسین زرگر و تیم داوری معترض بودند و این اعتراض در پایان به درگیری و جنجال کشیده شد و هرکسی از دید خود ماجرا را بازتاب داد.

به همین بهانه سراغ ماجراهای بازی دور رفت دو تیم رفتیم.

 

قصه از کجا شروع شد؟

دردقیقه 92 بازی پرسپولیس و سایپا، یک خطا روی سیدجلال حسینی اعلام شد و کاپیتان سرخ ها به این خطای پشت محوطه جریمه شدیدا معترض بود. او ابتدا اعتراضش را به زرگر نشان داد و سپس سمت سخندان رفت و برای دقایقی بازی متوقف شد تا این که حسینی پس از جریمه با کارت زرد، به سمت محوطه جریمه خودی آمد و بازی از سر گرفته شد. اما لحظاتی بعد بار دیگر بازیکنان دو تیم درگیر شدند و این تنش ها تا پایان مسابقه ادامه داشت.

طاهرخانی با اسدی، شجاع و رضا جعفری و علی علیپور با عبدالله ناصری در داخل زمین با هم مشغول جروبحث بودند. در همین حین شجاع خلیل زاده و جعفری روی نیمکت باهم درگیر شدند و سپس جعفری، بازیکن سایپا در حال حرکت به سمت رختکن صحبت‌هایی بر زبان آورد که این موضوع با واکنش رادوشویچ همراه بود. گفته شده است که بازیکن مورد نظر در حال فحاشی بوده است.

رادو از تونل به سمت جعفری دوید و این درگیری به رختکن ها کشیده شد. در این لحظه تقریبا تمام بازیکنان با یکدیگر درگیر شدند و دعوای عجیبی در ورزشگاه تختی به وجود آمد.

 بیرانوند در پایان به داخل رختکن سایپا رفت تا قضیه را تمام کند که در این لحظه کریم باقری از بیرانوند خواست به رختکن پرسپولیس برود.

بوژیدار رادوشویچ دروازه بان دوم تیم پرسپولیس در مقابل رختکن در پی این اتفاقات به سمت بازیکن سایپا رفت و با سینه و حالتی خاص او را ترساند که گفته می‌شود بعد از این موضوع با سرمبی سایپا درگیری پیدا کرد. علی دایی  هم که در متن اتفاقات بود  درگیری با بوژیدار  را تکذیب کرد و گفت به رادوشویچ  تذکر داده که به رختکن برود.

در پایان بازی هم بازیکنان سایپا ، شروع کننده درگیری را بازیکنان پرسپولیس اعلام کردند و البته نظر پرسپولیسی ها هم مخالف این بود. مثل هر دعوای دیگری!

 

ویدیوی درگیری بازیکنان در تونل ورزشگاه:

 

درگیری دایی و رادوشوویچ

عجیب‌تر از اتفاقات مشاهده شده در تونل و پس از پایان بازی، ادعای بازیکنان و کادرفنی دو تیم بود که هر کدام صحبت‌های جداگانه‌ای در واکنش به اتفاقات رخ داده داشتند که برخی از آنها را می‌خوانید:

 

رادوشوویچ: بازیکن حریف به من فحش داد. من نمی توانم تحمل کنم کسی به من فحش بدهد. آنهم به مادرم. خطاب به آن بازیکن تیم سایپا می گویم فارسی را متوجه می شوم و حتی الان به فارسی مصاحبه می کنم.

 

شجاع خلیل‌زاده: همه سایپایی‌ها به شکل عجیبی علیه من متحد شدند و می‌گویند فحاشی کردم و شروع درگیری‌ها از جانب من بوده است. این نوع اتحاد میان آنها به خودی خود عجیب است و حتی کسانی که در جریان نبودند هم مصاحبه کردند. چه دلیلی دارد که من بی‌دلیل به سمت کسی بروم و یا بخواهم فحاشی کنم؟ متاسفانه نمی‌دانم هدف این‌ها چیست.

علی دایی: دروازه‌بان ذخیره این تیم حاشیه ایجاد کرد. از کرواسی یک بزن بهادر آوردند. شروع کننده درگیری شجاع خلیل زاده بود. بازیکنم قسم می‌خورد که او فحش مادر و ناموس داده است. این اولین بار نیست. حتی در آن صحنه هم به بازیکن ما کارت زرد می‌دهد. آقای منشا، خلیل‌زاده و رادوشویج چنین مسئله ای را به وجود آورند. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پرسپولیس و تیم‌های دیگر ما را ببرند. متاسفانه باید مسائل را رعایت کنند. اگر داور حق را به ما می‌داد، این اتفاق رخ نمی داد.

مهرداد کفشگری: درگیری خاصی نبود. شجاع اعتقاد داشت که یکی از بازیکنان ما به آن فحش داده و من وقتی از بازیکنمان پرسیدم قسم خورد که هم‌چنین کاری نکرده است. بعد از آن آمدم قضیه را حل و فصل کنم که احتمالا همه چیز بر گردن من خواهد افتاد. من در راهروی استادیوم متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد چون در زمین بودم.

آرش رضاوند: من در آن صحنه نبودم ولی آن چیزی که شنیدم  گویا فحاشی صورت گرفته است؛ هرکدام از تیم‌ها همدیگر را  به فحاشی متهم می‌کنند، چیزی مشخص نیست و من در جریان نیستم.

صادق بارانی: فکر می کنم گلی که ما زدیم یک مقدار به بازیکنان پرسپولیس فشار آمد. بازیکن قد کوتاه این تیم  الفاظ زشتی به بازیکن ما نسبت داد. شجاع خلیل زاده هم به جای اینکه جلویش را بگیرد، دو تا رویش گذاشت و گفت و از همانجا استارت دعوا خورده شد.

بهزاد غلامپور: وی در خصوص درگیری انتهای دیدار گفت: شجاع و گلر خارجی آن‌ها در متن قضیه بودند و با بچه‌های ما حرفشان شد و من نمی‌دانم در زمین چه شده است. اما اول بازیکنان آن‌ها درگیری را شروع کردند. من فقط بازیکنان را از هم جدا کردم.

حمیدرضا طاهرخانی هم تنها به ذکر این جمله بسنده کرد : «به من فحش ناموس دادند.»

علی حاتم: یک خطای فنی در میانه زمین اتفاق افتاد و داور خطا گرفت اما بازیکن حریف شروع به فحاشی به بازیکن ما کرد. من از بازیکن مان پرسیدم و گفت به ما فحاشی شده است.

 

در این میان مسائل دیگری از جمله سیلی زدن به یک خبرنگار از سوی علی دایی هم مطرح شد ولی هیچکدام از این ادعاها تحت یک بررسی دقیق قرار نگرفت تا تایید و یا تکذیب شود و پرونده‌اش بسته شود.

 

عاقبت کار

تا مدت‌ها بعد از این دیدار در مورد حواشی و جنجال‌های آن صحبت می‌شد و همه منتظر واکنش کمیته انضباطی بودند که البته این حکم با تاخیر زیاد و 21 روز بعد از بازی صادر شد که احکام صادره هم منتقدان زیادی داشت و فوتبالدوستان عقیده داشتند فدراسیون در برخورد با متخلفان بازی مهربان بوده است.

طی این حکم آمده که از سوی محمد دایی، مربی تیم سایپا تهران تخلفاتی مبنی بر رفتار غیر مسئولانه و اعتراض به داور که منجر به اخراجش شد، رخ داد. وی به توبیخ کتبی محکوم شد.

مهردادکفشگری و رضا اسدی، بازیکنان تیم سایپا تهران به دلیل درگیری با بازیکنان تیم مقابل که از داخل زمین تا رختکن ادامه داشت، هر نفر به توبیخ کتبی و پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

تیم پرسپولیس به خاطر فحاشی تماشاگرانش و پرتاب بطری به سمت داور به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

شجاع خلیل زاده و رادو شوویج به دلیل درگیری با بازیکنان تیم مقابل که از داخل زمین تا رختکن ادامه داشت، هر نفر به توبیخ کتبی و پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

باید دید با وجود حواشی ایجاد شده در بازی رفت، دیدار برگشت دو تیم با آرامش انجام شده و به پایان می‌رسد یا باز شاهد جنجال‌های جدیدی هستیم.

با توجه به اتفاقات رخ داده به نظر می‌رسد در ابتدای بازی برخورد سردی میان نیمکت دو تیم شاهد باشیم و کمتر کسی برای استقبال به سمت حریف برود و حتی احتمال جنجال و درگیری دوباره در بازی وجود دارد. با توجه به تجربه بالای برانکو و دایی نقش سرمربیان دو تیم در آرام کردن فضای ذهنی بازیکنان برای ورود به زمین پررنگ است و باید توجه کرد که جنجالی شدن بازی و برهم خوردن تمرکز بازیکنان به سود هیچ یک از دو تیم نخواهد بود و فقط تلخکامی آن برای هواداران می‌ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز