خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی اختصاصی ایلنا با یکی از نزدیکان جولیان آسانژ:

همه متحیر و سردرگم شده‌ایم/ مشخص نیست آیا آسانژ را به آمریکا مسترد می‌کنند یا خیر

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۸۱

ما همه متحیر و سردرگم شده‌ایم. انتظار این را نداشتیم و در پی خبرهای بیشتر در این زمینه هستیم.

به گزارش ایلنا، «دیانی بارتو»، روزنامه‌نگار، وکیل و پژوهشگر در زمینه افشاگری در بنیاد اکسپوفکتس و بنیاد کارج است. وی از دوستان نزدیک «جولیان آسانژ»، بنیانگذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس، است. 

دیانی بارتو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازداشت جولیان آسانژ  گفت: ما همه متحیر و سردرگم شده‌ایم. انتظار این را نداشتیم و در پی خبرهای بیشتر در این زمینه هستیم. انتظار می‌رفت که بریتانیا بالاخره او را بازداشت کند، چراکه مقام‌های اکوادور، همان‌گونه که شاهدش را بودیم، آماده بودند که او را تحویل دهند. 

وی در ادامه افزود: اکنون شانس مشروع آزادی مشروط آسانژ در زمینه بازداشت از سوی پلیس بریتانیا وجود دارد. اکنون داریم در این زمینه تحقیق می‌کنیم. مشخص نیست که پلیس اسکاتلندیارد او را بازداشت کرده یا پلیس مخفی. آیا او را به آمریکا تحویل می‌دهند؟ نمی‌دانم! در وضعیتی نیستم که بتوانم از لحاظ قانونی در این زمینه اظهارنظر کنم. 

دیانی بارتو در ادامه گفت: آسانژ را در داخل سفارت اکوادور دستگیر کردند. این کار اکوادور نقض مستقیم قوانین بین‌المللی است! تحت شرایط برگزیت اگر قرار باشد آسانژ محاکمه شود، این کار باید در خاک بریتانیا صورت گیرد. اما موضوع اینجاست که بریتانیا هیچ اطمینانی مبنی بر عدم استرداد او به آمریکا به ما نداده است. باید با همکارانم در این زمینه صحبت کنم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز