خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سیل، اهواز را تهدید نمی‌کند/دستور تخلیه برخی مناطق شایعه است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۴۱۰

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: سیل، اهواز را تهدید نمی‌کند و تنها قسمتی از ساحل به دلیل بالا آمدن آب رودخانه گرفته شده و جای نگرانی نیست.

مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در اهواز و اینکه گفته می‌شود مناطقی از جمله سید خلف، بهارستان، ساحل شرقی و  غربی  در حال تخلیه شدن هستند، گفت: در حال حاضر در هلال احمر استان خوزستان هستم و چنین اتفاقی هم نیفتاده است.

وی در پاسخ به این سوال که سیل دقیقا چه مناطقی از اهواز را تهدید می‌کند؟ گفت: سیل اهواز را تهدید نمی‌کند و تنها قسمتی از ساحل به دلیل بالا آمدن آب رودخانه گرفته شده و جای نگرانی نیست و اهواز در حالت پایدار است.

در ادامه علی خدادای (مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان) در پاسخ به سوالی درباره تخلیه برخی مناطق اهواز گفت: اینها شایعه است و ما در حال حاضر به سمت وضعیت پایدار می‌رویم، ولی تهدیدها رفع نشده است. دو متغیر برای این تهدیدها وجود دارد که یکی از آنها بارندگی و دیگری ظرفیت سدها است؛ این دو می‌تواند شرایط را تغییر دهد. در حال حاضر بارندگی نیز آغاز شده است، اما اکنون اهواز مشکلی ندارد، حتی فاضلاب‌ها نیز در حال تخلیه شدن هستند.

خدادادی با اشاره به کاهش میزان خروجی سدها گفت: سد دز به حالت پایدار رسیده و همچنین میزان خروجی سد کرخه نیز از ۲۴۰۰ به ۱۸۰۰ متر مکعب کاهش داده شده است، اما ادامه این کار مقطعی است، پیش‌بینی شده بارش‌ها در روزهای اخیر به طور میانگین بین ۲۵ تا ۴۰ میلیمتر است و اگر بیش از این باشد، یک مقدار مشکل‌آفرین است، ولی وضعیت اهواز امن است و مشکلی وجود ندارد. البته از سیل بندها استفاده می‌شود، ولی تدابیر دیگری مثل کانال هم اندیشیده شده که تخصصی است تا دبی رودخانه‎ها را کاهش بدهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: در منطقه شعبیه اوضاع به سوی عادی شدن است، اما در واقع مشکلات مردم زین پس آغاز می‌شود، زیرا باید اقدامات تخلیه و لجن کشی در منازل آنها صورت بگیرد که این اقدام یک مقدار زمان‌بر است. به لحاظ علمی ما یک سری نقاط کم خطر و یک سری نقاط پرخطر داریم که به نسبت حادثه وضعیت این مناطق متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز