خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

سرشماری ۲۸ هزار خانوار مددجو در مناطق سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۰۱

رئیس سازمان بهزیستی از سرشماری ۲۸ هزار خانوار مددجو در مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی و تاب آوری اجتماعی که امروز برگزار شد، گفت: در حال حاضر بهزیستی با بیش از ۶ هزار مددکار در سطح کشور همکاری دارد، نقش مددکاران‌ در توانمندسازی مددجویان بی نظیر است. همچنین بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی از خدمات قابل توجه مددکاران بهره مند هستند.

وی در ادامه گفت: دانش مددکاران در توانمند سازی و پیشگیری آسیب ها و افزایش تاب آوری جامعه هدف و مردم ایران تأثیر گذار است. مداخلات اجتماعی در ایران بدون مددکاران بی معنا است. همچنین مداخلات چندجانبه و بین رشته ای است و نقش آن در  آسیب های اجتماعی غیرقابل انکار است.

قبادی دانا اظهار کرد: مددکاران در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و پیشگیری نقش مهمی در جامعه و مجموعه بهزیستی دارند. مددکاران صف شکنان مبارزه با آسیب های اجتماعی هستند و ما در بهزیستی با مدیریت ها سعی داشته ایم که با مداخلات اجتماعی تاثیر گذار باشیم.

رییس سازمان بهزیستی بیان کرد: مددکاران نیز در حوادث طبیعی و غیرطبیعی نقش موثری دارند امروزه ما توانسته ایم خانواده های سیل زده را بشماریم و تیمار کنیم و دردهای آنان را کاهش دهیم که با حضور مددکاران محقق شده است، حدود ۲۸ هزار خانوار مددجویان از سیل زدگان سرشماری و به آنان رسیدگی شده است و آمار آنها در سامانه خسارات ناشی از بلایا به ثبت رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور مددکاران در اورژانس اجتماعی نیز سبب قوت قلب شده است تا بتوانیم دغدغه های رهبری را محقق کنیم. رهبری از همه دستگاه های کشور درخواست کرده‌اند تا به آسیب های اجتماعی توجه کنند. ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی سبب شده تا امیدوار باشیم دردها کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به برگزاری دوره های تخصصی برای مددکاران گفت: بهزیستی با برگزاری دوره های تخصصی و تدوین محتوای آموزشی سعی کرده در آموزش های ضمن خدمت نقش مهمی را ایفا کند.

قبادی دانا تصریح کرد: مددکاران در زمینه طلاق نیز مداخلاتی دارند و ما نیز سعی کردیم اطلاعاتی به روز در اختیار آنان قرار دهیم.

وی همچنین افزود: مددکاری اجتماعی باید در سیاست های سلامت اجتماعی به کار گرفته شود. همچنین پروتکل مداخلات اجتماعی در زمینه همسر آزاری تدوین شده است.

‌رییس سازمان بهزیستی گفت: ما باید در عرصه مواجه با آسیب ها تلاش کنیم تا کیفیت زندگی مددجویان افزایش یابد.

همچنین حسن موسوی چلک، رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: در حال حاضر وارد ۶۲ سالگی رشته مددکاری می‌شویم، مددکاری مرز نمی‌شناسد. ما باید از افرادی که درد انسانیت داشتند، یاد کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر امسال عنوان تاب‌آوری اجتماعی را برگزیدیم به این دلیل نیست که بسوزیم و بسازیم. این عنوان به این معنا است که باید توانمندسازی کنیم.اگر تاب آوری افزایش یابد، کیفیت زندگی نیز بهتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز