خبرگزاری کار ایران

به من و خیلی از ورزشی ها بر خورده

یوسف کرمی: داوران «عصر جدید» درباره ورزشی ها خنده دار نظر می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۱۹۳

یوسف کرمی قهرمان تکواندوی جهان و نفر سوم المپیک جزو اولین افرادی بود که در بین اهالی ورزش اعتراضش به برنامه «عصر جدید» را با پستی در اینستاگرام علنی کرد

به گزارش ایلنا، یوسف کرمی قهرمان تکواندوی جهان و نفر سوم المپیک جزو اولین افرادی بود که در بین اهالی ورزش اعتراضش به برنامه  «عصر جدید» را با پستی در اینستاگرام علنی کرد و نوشت که چهار داور نابلد ورزشی ها را قضاوت می کنند. کرمی متعقد بود داورانی که هیچ تخصصی در فیزلوژی، آناتومی و حرکات ورزشی ندارند، نمی توانند سره را از ناسره تشخیص بدهند.

اعتراض او بازتاب زیادی بین مردم و ورزشی ها که همراهی اش کردند، داشت اما توضیح یا واکنشی را از سوی عوامل برنامه فعلا در پی نداشته است.کرمی در گفتگو با «گل» بیشتر درباره اعتراضش صحبت کرد.

 

* نقد شما به برنامه «عصر جدید» بازتاب و همراهان زیادی داشت. درباره اعتراض و ایرادهایی که گرفتید، توضیح می دهید ؟

واقعیت بحث داوری در چنین سطحی این است که باید تخصصی باشد. داور تکواندو نمی‌تواند برای فوتبال قضاوت کند چه برسد به اینکه کارشناس یا داور خوانندگی و بازیگری برای رشته‌های تخصصی ورزش نظر بدهد. باید در این برنامه مشخص شود که اصلا معیار قضاوت چیست؟ فردی می‌آید و استندآپ کمدی اجرا میکند و کسی به او نمی‌خندد اما داورها تاییدش می‌کنند در مقابل ورزشکاری بعد از ده یا پانزده سال زحمت و تمرین، اجرایی دارد که به راحتی می‌گویند خطرناک است و او را رد می‌کنند‌! یک بچه کاری انجام می‌دهد که بزرگسالان نمی‌توانند انجام بدهند ولی به او می گویند کارت خطرناک بود.داورها نباید با این معیار تصمیم گیری کنند.وقتی آقایی که آهنگ ساز است درباره خوانندگی کسی نظر می دهد تمام است و حرفی باقی نمی ماند اما در زمینه ورزش خنده دار نظر می دهند !با توجه به صحبت های خودتان انتخاب کارشناس ورزشی که در تمام زمینه ها تخصص کافی قضاوت داشته باشد هم عملا امکان پذیر نیست.ببینید می توان این کار را کلی تر انجام داد.اصلا باید استعداد ها را در چند گروه تقسیم کنند که داوران همان طور که تخصص کافی برای قضاوت بازیگری و خوانندگی دارند در ورزش هم به درک درستی از اجراها برسند.خانمی که دیشب (شنبه شب) راهی فینال شد به خاطر درک صحیح داوران بود اما ورزشکاران فوق العاده ای روی صحنه آمدند که به دلیل نبود تخصص کافی رای نیاوردند و واقعا حیف شدند.

 

* چند گزینه ورزشی برای داوری در دوره های بعد این برنامه پیشنهاد بدهید.

لزومی ندارد که حتما این داور ورزشکار باشد.می توانند از اساتید دانشگاه در بحث فیزلوژی و آناتومی بدن فردی را انتخاب کنند.

 

* کوروش باقری می گفت نباید خیلی به این برنامه جدی نگاه کرد و «عصر جدید» بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

درست است که برنامه سرگرمی است اما شرکت کننده ها آن را جدی گرفتند چون جایزه 500 میلیون تومانی دارد.اینکه صرفا برنامه تفریحی باشد، قبول ندارم و درست نیست.برنامه باید سازنده هم باشد و به کشف واقعی استعدادها مثل نمونه خارجی اش کمک کند.همه که استعداد درس خواندن و دکتر یا مهندس شدن را ندارند.باید در چنین جاهایی استعدادشان کشف شود.

 

* رای نیاوردن کدام استعداد ورزشی به نظر شما در این برنامه عجیب بود ؟

دختر 9 ساله ای که بدن بسیار نرمی داشت یا بچه ای که مربی اش روی شکم او ایستاد اما داوران را ناراحت کرد و گفتند آی وای چه کار خطرناکی ! از بچه هم پرسیدند دردت نیامد ؟ معلوم است که اگر دردش بیاید به هیچ عنوان تحمل نمی کند.ضمن اینکه اتفاقات غلط هم کم در این برنامه نیافتاده است.مثلا آقایی که روی شصت دستش شنا رفت، رکورد نزد ! فردی به نام احد اطهری برای من ویدیویی از خودش فرستاده که در 30 ثانیه 74 شنا روی شصتش رفته اما برنده برنامه «عصر جدید» حدود چهل و خورده ای شنا رفت.بنابراین منابع این برنامه هم موثق نیست و باید بیشتر بررسی شود.

 

* شما نفر اول معترض به این موضوع بودید و بعد همراهان زیادی پیدا کردید.

خوشبختانه در طرح این موضوع من مخالف نداشتم.300 تا 400 کامنت داشتم که همه حرفی را که زده بودم، قبول داشتند.حتی بسیاری از آنها خود عوامل برنامه و احسان علیخانی را هم تگ کردند اما بعید می دانم تاثیری در جریان برنامه داشته باشد.متاسفانه برنامه بر اساس روابط ساخته می شود نه ضوابط ! من یوسف کرمی در انجام کاری نباید فقط دوستانم را صدا کنم بلکه باید تمام جوانب را در نظر بگیرم.

 

* به هر حال این قسمت ها ضبط شده است و می تواند در دوره های بعدی برنامه انتقاد شما لحاظ شود.

احسان علیخانی در ساخت برنامه ماه عسل سالیان، سال کار کرد و به تخصص کافی رسید.اگر در این باره استعداد ورزشی روی صحنه نمی آمد من اصلا دخالت نمی کردم.وقتی یک نفر روی صحنه می خواند و همه لذت می بردیم این استاد موسیقی بود که ایراد اصلی را به او می گرفت و بقیه را آگاه می کرد.حالا هم من می دانم حرکت های آن بچه های نونهال که خانم نونهالی با خنده گفت خوشم نیامد، چقدر سخت است ! واقعا به من و خیلی از ورزشی ها باید بر بخورد ! یک آقایی ضربان قلبش را نگه داشت اما ردش کردند.کار عجیبی که توانایی خاصی می خواهد.

 

* گفتند که حالت تقلب داشته.

باید ثابت می کردند نمی شود که الکی حرف زد.

 

* شاید فکر نمی کردند اصلا استعداد ورزشی هم از این برنامه استقبال کند و آزمودن ورزشی ها را در دوره های استعداد یابی هر رشته تصور می کردند.

این هم به نظر من تصور غلطی است.

 

*‌ از تکواندو چه خبر ؟

من فعلا و همچنان دور هستم اما از یک اتفاق خیلی تعجب کردم و راستش شوکه شدم ! آن هم اعزام تیم دختران ما به صربستان برای تمرین بود.یاد زمانی که صرب ها مدام برای تمرین با ما به کرج و تهران می آمدند بخیر ! چرا باید به شرایطی برسیم که حالا بچه های ما به سمت آنها برای تمرین بروند ؟ چه اتفاقی افتاده که به این نقطه رسیدیم.فاصله وحشتناکی رخ داده ...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز