خبرگزاری کار ایران

لاهوتی:

مدیرانی که اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس ندهند، علاوه بر جریمه نقدی، برکنار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۵۴

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مدیران اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه ندهند، به جرایم نقدی محکوم می‌شوند و باید اطلاعات مالی شرکت‌ها شفاف‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی، مهرداد لاهوتی امروز در جریان بررسی طرح یک فوریتی شفافیت اطلاعات مالی شرکت‌ها در موافقت با این طرح، گفت: طبق قانون، شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های خصولتی، موظف بودند که اطلاعات مالی خود را از طریق بورس ارائه دهند اما در قانون، قید مکلف به کار برده نشده بود.

وی افزود: بر این اساس، شرکت‌ها اطلاعات مالی خود را به بورس ارائه نمی‌دادند و همچنین سازمان بورس هم تعهد قانونی نداشت که این اطلاعات را دریافت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما در طرح مذکور سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف شده است که اطلاعات مالی شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و خصولتی را دریافت کند و اگر این شرکت‌ها  اطلاعات خود را ارائه ندادند، سازمان بورس باید سراغ این شرکت‌ها برود و اطلاعات مذکور را از آنان دریافت کند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیران اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه ندهند، علاوه بر اینکه محکوم به جرایم نقدی می‌شوند، حکم برکناری آنان نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز