خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر نیوزیلند:

نتیجه تحقیق درباره حمله «کرایست چرچ» ماه دسامبر به دولت ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۵۱

نخست‌وزیر نیوزیلند امروز- دوشنبه- اعلام کرد که کمیسیون سلطنتی تحقیق درباره حملات خونین به دو مسجد در کرایست‌چرچ تا تاریخ دهم دسامبر نتایج تحقیقات خود را به دولت گزارش خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش کمیته تحقیق درباره حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست چرچ تا تاریخ دهم دسامبر ارائه خواهد شد. 

آردرن در این بیانیه افزوده است که این تحقیق، فعالیت‌های عامل مسلح دو حمله تروریستی مذکور و نحوه استفاده وی از شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات بین‌المللی و همچنین ترتیب نامناسب اولویت‌های دولت در مبارزه با تروریسم را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. 

نخست‌وزیر نیوزیلند در مصاحبه با خبرنگاران در پارلمان این کشور گفت: «کمیته سلطنتنی مأمور تحقیق، نقش حساسی را برای درک کامل ما از آنچه اتفاق افتاده و همچنین تضمین عدم تکرار وقوع چنین حوادثی ایفا می‌کند». 

وی تأکید کرد که نام عامل این حمله تروریستی در فهرست پیگردهای نیوزیلند و استرالیا نبوده است. 

آردرن در ادامه افزود: «این تحقیق در حال بررسی این موضوع است که آیا دستگاه‌های امنیتی کشور، گروه‌های اسلامی را مانند گروه‌های افراطی مورد بررسی قرار داده‌اند».

«ویلیام یونگ» قاضی دادگاه عالی نیوزیلند، رئیس کمیته تحقیق در حملات تروریستی کرایست چرچ است و برای دریافت اطلاعات امنیتی موجود در حوزه سرویس‌های مخابراتی این کشور اجازه امنیتی کسب کرده است.

آردرن گفت: «این تحقیق از تاریخ ۱۳ ماه می ادله و قراین موجود را بررسی و در ماه آوریل بازرس دیگری تعیین خواهد شد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز