خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

"سیل" را بهانه‌‌ای نکنند برای فشار اقتصادی بیشتر/ خواستار تحقیق و تفحص در مورد سیل اخیر هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۰۷

حسین حبیبی می‌گوید: قبل از اینکه بار بلایای طبیعی بر دوش کارگران سنگینی کند، باید از دولت مطالبه کنیم که چه می‌توانسته بکند و چرا نکرده؟!

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با تاکید بر «لزوم مطالبه‌گری از دولت» در مورد علل و زمینه‌های بروز حوادث طبیعی اخیر می‌گوید: من به عنوان یک کارگر و شهروند ایرانی حق خود می‌دانم از مجلس شورای اسلامی در رابطه با  تحقیق و تفحص از چرایی حادثه سیل نوروز ۹۸ مطالبه کنم.

وی تاکید می‌کند: علاوه بر عوامل طبیعی و محیط زیستی، سیل اخیر عوامل زیرساختی دیگری نیز داشته است و به عنوان نمایندگان بخش عظیمی از ملت یعنی کارگران، حق ماست که از دولت و مجلس بخواهیم که بسیار شفاف و دقیق برایمان توضیح دهند که چرا این اتفاق ناگوار با این ابعاد سنگینِ خسارت رخ داده است.

حبیبی بر این باور است که احتمال اینکه سیل ۹۸ بهانه‌ای شود برای فشار اقتصادی و افزایش قیمت‌ها وجود دارد؛ به همین دلیل نباید از کنار آن بی‌تفاوت گذشت.

او تاکید می‌کند: همه کارگران باید از مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص در مورد سیل اخیر را مطالبه کنند و خواستار این شوند که همه مقصران عمدی و غیرعمدی حادثه مجازات شوند. کمک به همنوع و مشارکت در حل بحران، یک وظیفه اخلاقی و یک رسالت شهروندی‌ست اما در کنار همه اینها، «مطالبه‌گری از فرادستان و مسئولان» نباید فراموش شود.

او در پایان اضافه می‌کند: کارگران اگر از کنار همه حوادث بی‌تفاوت عبور کنند، روز به روز وضع زندگی‌شان دشوارتر خواهد شد و بار همه بلایا بر دوش آنها خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز