خبرگزاری کار ایران

احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایلنا:

حمله به دولت در این شرایط نتیجه‌ای ندارد/ دولت با ملت یکی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۶۷۱

نماینده مردم نوشهر با اشاره به سیاسی کاری‌هایی که در پی سیل اخیر در کشور انجام شد گفت: بنده با اینکه مشکلاتی از این دست را حزبی و سیاسی کنیم مخالفم، بالاخره الان دولت را بزنیم که چه نتیجه‌ای بگیریم؟ خود من خیلی انتقادات جدی به دولت دارم اما الان بیایم دولت را بزنم؟ به‌هرحال دولت در این شرایط دارد امکانات خود را از قبیل انرژی و نیروهای انسانی صرف می‌کند تا مشکلات مردم را حل کند.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره برخی سیاسی‌‌کاری‌ها که در پی سیل اخیر در کشور صورت گرفت، اظهار داشت: اگر چنین کاری صورت بگیرد برای مردم آسیب و ضرر بسیاری را دربر دارد. مردم الان در شرایط عادی نیستند، ما الان اگر بخواهیم این‌ مشکلات را به مسائل جناحی تبدیل کنیم به مردم آسیب رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه الان حتی زمان دنبال مقصر گشتن هم نیست، تاکید کرد: در سیل و زلزله و پدیده‌هایی از این دست که به عنوان بلایای طبیعی از آن نام برده می‌شود اولین بخش از کار را امداد و نجات می‌دانیم، درنتیجه ما الان در مرحله‌ای نیستیم که بخواهیم به دنبال مقصر بگردیم. الان هم گرماگرم فقط حرف می‌زنیم و فردا فراموش می‌کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: این اولین حادثه‌ای در این وسعت بود که طی چند دهه اخیر شاهد آن بودیم. الان زمانی نیست که ما بخواهیم توپ را در زمین یکدیگر بیاندازیم.

وی ادامه داد: ما زمانی حادثه منطقه گیلان را داشتیم شاید سی هزار نفر جان خود را از دست دادند. ما پس از آن حادثه با چند نفر برخورد کردیم که ساختمان‌ها را درست نساخته‌اند و سازمان مهندسی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظرات نکرده‌اند؟ در دهه بعدی آن زلزله شهرستان بم اتفاق افتاد که آن‌جا هم چندده هزار نفر جان خود را از دست دادند، ما چند نفر را محاکمه کردیم که از این طریق به دنبال مقصر بگردیم؟ آن ایام هم خیلی حرف زدیم اما نتیجه‌اش کجاست؟

احمدی لاشکی تصریح کرد: الان هم در این سیل همان اتفاقات دارد رخ می‌دهد به این معنا که تعدادی دارند جان می‌بازند و تعدادی از خانواده‌ها دارند بی‌خانمان و بی‌حساب و کتاب می‌شوند، درنتیجه بنده اصلا صلاح نمی‌بینم که ما در این وادی‌ها برویم. الان مردم خانه و زندگی ندارند و بچه‌ها مدرسه ندارند و راه و آب و برق ندارند، ما در این شرایط باید همه هم‌و‌غم‌مان این باشد که این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: وقتی این مسائل حل شد و چند ماه بعد که وضعیت تقریبا عادی شد آن‌وقت می‌توانیم به دنبال مقصران این حادثه برویم، ولی الان حتی حرف زدنش هم عاقلانه نیست شاید اگر در پی زدن همان کسی که در این شرایط می‌توانیم به عنوان کمک از او استفاده کنیم باشیم مردم به نتیجه نمی‌رسند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: بنده با اینکه مشکلاتی از این دست را حزبی و سیاسی کنیم، مخالفم، بالاخره الان دولت را بزنیم که چه نتیجه‌ای بگیریم؟ خود من خیلی انتقادات جدی به دولت دارم اما الان بیایم دولت را بزنم؟ به‌هرحال دولت در این شرایط دارد امکانات خود از قبیل انرژی و نیروهای انسانی را صرف کرده تا مشکلات مردم را حل کند در این میان نیروهای مسلح هم به کمکش آمده و کار درستی هم کرده‌اند.

احمدی لاشکی عنوان کرد: اینکه بگوییم مردم دارند کار می‌کنند و دولت کاری انجام نمی‌دهد درست نیست چرا این حرف را بزنیم؟ پس این همه امکانات و ابزار که در اختیار است از هلال‌احمر گرفته تا سایر دستگاه‌ها این‌ها همه حوزه‌های تحت نظر دولت، چیست؟ دولت با ملت یکی است، نمی‌توانیم این‌ها را جدا کنیم. این دولت همین ملتی است که الان آسیب دیده‌اند باید هم الان کاملا در خدمتش باشد. بنابراین نمی‌توانیم این‌ها را از هم جدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز